söndag 13 februari 2011

GÅRDAGENS SOLSKENSPROMENAD




Idag är det exakt 18 år sedan det här fotot togs. Här står jag förväntasfull med magen i vädret och väntar på dagen med stort D. Nu är det bara 10 dagar kvar till våra lilla Victor blir myndig, herregud man kan knappt fatta det.


Hejsan!



Det blev en underbar promenad i solen i går och här kommer den i lite härliga bilder.

Tungt snötäcke.









Brevbäraren når inte ända fram.....







Någon som hat stängt in tomten???








Jag som trodde att alla mogna äpplen ramlade ner på marken men här ser ni ett helt träd med ruttna äpplen.







Den fulaste bygganden i BBQ Village





.....och den finaste bygganden i BBQ Village. Mitt favvohus som faktiskt var till salu i samma veva som vi planerade att flytta hit. Tyvärr var jag inte riktigt mottaglig för ett nytt renoveringsobjekt eftersom vi precis efter två år var klar med totalrenoveringen av vår lägenhet i stan. En annan nackdel är att järnvägen går precis bakom min rygg där jag står och fotar. Men blir huset till salu igen.......så, ja kanske.











En variant av soptunna



.....och en annan variant av soptunna


Nu står gulliga Malin här i köket och river vit choklad, vi ska få mumsig "Gino" lagom till Solsidan. Ibland är det inte så tokigt med stora hjälpsamma barn.

Ha en underbar kväll!


3 kommentarer:

  1. Härliga bilder och härligt med stora barn - jag gissar att alla åldrar har sina för- och nackdelar. Såååå ung du var när du var höggravid! Jättefin bild!

    SvaraRadera
  2. Då har vi ju jämnstora barn! Min store fyllde 19 idag. Ja, det var tider det med stora magen..

    Ha en bra start på veckan// Marie

    SvaraRadera
  3. Allt har som sagt en baksida, tänker på huset..
    Attan så fint det var.. Tittade på ett hus en gång, såg bra ut på bild och beskrivning. Men väl framme låg huset så nära järnvägen så man kunde hänga tvätt på ledningarna utanför fönstret. Den mäklaren var inte poppis efter det..

    Xtra kram idag, Tina

    SvaraRadera