torsdag 17 februari 2011

JE T'AIME

La Tour Eiffel


Tjohej,


Glömde att berätta vad som hände lite senare under alla hjärtans dag kvällen. Det visade sig att min gulliga make fallit pladask för den kommersiella biten i år och jag fick ett sött litet brev med Eiffeltornet på och inbjudan till en weekendresa. Jag blev så glad och just Paris som jag aldrig varit i har legat högt på önskelistan länge. Han tyckte det var längesen vi var iväg på tu man hand och det stämmer faktiskt. Vi åkte i och för sig iväg utan barnen till Toscana förra våren men det var med hans herrklubb, inte så romantiskt direkt (så det räknas inte). Vi var bättre att ta oss tid med varandra när barnen var små men det föll sig mer naturligt då eftersom man hade ett stort behov av att få det barnfritt. Så nu planeras det för en liten tripp här och den blir kanske av under Kristihimmelfärdshelgen då det finns lite röda dagar i almanackan även om den helgen tyvärr ligger väldigt långt fram som allt annat detta år.

Hittade dessa romantiska hotellbilder hos Elle Decor.

L'Hotel - Viktorianskt med riktigt maffiga sammetstapeter.



Hotel Paticulier Montmartre - kinky med vadderade väggar...hmmm




Hotel Le Meurice - antikt 1800-tal och kanske lite för mycket guld för min smak.




Hotel Plaza Athenee - vilken härlig utsikt här skulle jag gärna sitta med C och äta en lång romantisk frukost. På det här hotellet spelades scenen in när Mr Big och Carrie återförenades i "Sex and the City".




Hotel le Bellechasse - gulligt med fjärilar i taket.




Hotel Pavillon de la Reine - fransk lantlig stil med fin orkide på rummet.


Har ni några bra tips på boende eller andra viktiga tips så tas det tacksamt emot. Eftersom jag aldrig varit i Paris tidigare så jag har noll koll. Om inte annat vet ni vana Parisbesökare säkert vart man ska leta boende, bästa läget så att säga.


Ikväll blir det "After Ski" mitt i stan så nu sitter jag här och svettas (för omväxlings skull) med underställ och skidbyxor. Det lär bli många drinkar ikväll för att svalka av sig.

Ha en underbar dag!!!


4 kommentarer:

  1. När det gäller Paris så finns det en som vet massor, Magdalena på Par Courrier. Hon berättade för mig om sin senaste tripp dit och la sedan ut en del på sin blogg. Kolla den!
    Jag sticker också till Frankrike snart, till Rivieran..ska bli så skönt!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hm, tänk om någon bjöd en på en weekend?? Vore ju trevligt! Drömma går ju. : )

    / Kia

    SvaraRadera
  3. Nice:)

    Har bara varit där en gång,bodde på ett lite halvsunkigt hotell,men nära Mont Martre.. eller hur det stavas,dit måste ni!!

    Sov gott!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Det är klart du ska ha en vit trapp ;)

    Jisses, vad underbart med en wekeend!

    Önskar dig en trevlig helg! Kramar Maria

    SvaraRadera