tisdag 15 februari 2011

KALLT KALLT KALLT

Home sweet home

Hej!

Usch vad hemskt det är att frysa och det gör jag hela dagarna nu. I bilen, på perrongen (40 min idag när jag väntade på tåget), i tåget, på kontoret, ja överallt den enda gången jag känner mig varm är hemma framför öppna spisen eller i duschen och där kan jag ju inte hänga jämt. Det får bli mer kläder helt enkelt men det finns gränser för hur mycket man kan knöla på sig också. Grannarna är på Bali och det gör ju ingen gladare heller (förutom dem).



Jag satt precis och tittade febrilt i almanackan efter fettisdagen, inte för att jag gillar semlor egentligen men tanken vad som helst onyttigt lockade. Jag trodde först att den var borttagen men hittade den slutligen i mars månad den åttonde. Fettisdagen brukar väl alltid vara nu i mitten på februari. Har säkert något att göra med påsken som också är sen i år.

Nu ska jag ut och handla lite sushi till lunch!

Vi ses!

2 kommentarer:

  1. Hej stumpan! jag har hunnit äta ett tiotal semlor redan i år, jag kan ju inte hålla mig till mars ;) puss K

    SvaraRadera
  2. Jag blev också förvånad över att den är 8 mars. Så sent!!! Här i Göteborg yr snön ner igen sedan i eftermiddags. Halka och kyla. Börjar bli rejält mätt på detta nu. Bali....mmmmm....

    SvaraRadera