fredag 1 juli 2011

CITY DAG

Malin gör en "high five " med skyltdockan på H&M



Hej denna härliga fredag!



Gårdagen tillbringade vi flanerande runt i ett soligt och varmt Stockholm. Att slinka in i lite butiker med A/C då och då var helt underbart. Jag har en liten förkärlek för just Lexington så jag ville förstås göra ett besök i deras butik på Birger Jarlsgatan men Malin avrådde mig från att tömma plånboken där, hon påstod att lite "Malin shopping" skulle göra mig gott (d.v.s. H&M kjolar för 30kr). Jag surade några minuter tills jag kom på en genialisk plan....



Lunch på PUB. Man skulle kunna tro att det är Whiskey jag dricker till lunch men jag lovar att det bara är Trocadero i glaset.



Vi styrde istället stegen mot PUB för att äta en smarrig lunch, Cesarsallad och Club Sandwich. Vad Malin inte visste är att i PUB finns det också en Lexington butik så vi hamnade förstås där efter maten. Jag köpte en stickad tröja som jag fingrat på tidigare och jag fick lite förståelse från Malin för mitt köp, den är verkligen helt underbar.



Malin och munkarna (i bakgrunden) i väntan på tåget hem.



Tavlan som min farmor köpte till mig i Paris 1983, den pryder en vägg i mitt kök.



Ja vad vore en dag i Paris jämfört med en dag i Stockholm.....förmodligen helt underbar. Tavlan påminner mig om att jag måste besöka denna stad en vacker dag och se om jag passar in där. Min farmor som var Modist (designar & syr hattar) passade verkligen in i Paris, det var nog lite fransyska i henne.



Idag är det fredag och då kommer min son hem på helgbesök!



KRAM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar