måndag 4 juli 2011

KURORT







Ett glas rött? - Ja, tack!






Tack för alla era rara hälsningar. Jag är fortfarande lite sisådär i halsen men det blev iallafall ett besök hos min kära bror igår. Problemet när jag blir dålig är att jag är urusel på att ta till hjälpmedel som t.e.x nässpray, hostmedicin bla bla bla, ja allt sånt som apoteket har att erbjuda. Jag borde iallafall köpa en påse halstabletter på affären (jag ska göra det idag), te med honung är det enda jag har hällt i mig men jag bli tack & lov inte sämre.




Såg ett program på TV häromdagen om ett äldre par i England som letade ny bostad. Antingen skulle de ha ett nytt boende i England eller ett i Frankrike och programmet gick ut på att ett par mäklare skulle leta reda på deras drömhus. Nu såg jag inte slutet på programmet så jag vet tyvärr inte vilket hus de valde men de fick verkligen mycket mer för pengarna i Frankrike så man kanske borde börja titta efter sitt pensionärsboende redan nu. Paret i serien var mellan 80-90 år, riktiga tuffingar alltså. Själv hittade jag ett härligt franskt hem i Bo Bedre, här skulle jag kunna tänka mig att sitta just nu och kurera min hals med ett glas rött och en baguette. Huset ligger i Haute de Cagnes i närheten av Nice.








Här står min tekopp och väntar i solen






Underbar utsikt från sovrummet med en liten balkong/altan förstås. Golvet var också hur häftigt som helst.






Ett klädsåp i guld (färg), vad annars?










Fin utsikt från köket










Modernt Ikea kök och tuff tapetinramning av fönstret.





En grisrosa byrå kanske inte hade varit mitt förstahandsval.






Gästrum med en egen terass.





Många fler härliga bilder hittar ni på Bo Bedres hemsida





Nu kryper jag ner under täcket igen och drömmer mig bort, här är det ändå bara molningt och kallt idag.





1 kommentar:

  1. Det såg ju inte helt fel ut!!

    Känner riktigt hur avkopplande det är att sitta där!

    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera