söndag 27 februari 2011

FESTEN - ÄR ÖVER




18-åringen som ser lite halvt galen ut här.



Äntligen vilodag!


Här söndasgslappas det efter gårdagens fest. Vi lyckades få plats med alla 29 gäster men finns det hjärterum så finns det stjärterum har jag hört. Maten räckte (en värdinnas största oro) och det blev till och med en hel del över. Jag skulle ha fotat alla godsakerna men när allt var framdukat så dök hajarna på bytet direkt, nej så illa var det faktiskt inte men fototankarna var långt borta just då. Tack också Sofia med bloggen Sofia bakar för tipset på långpannekladdkaka - hur god som helst och perfekt när man har många gäster. Receptet hittar ni här



.
Min finaste lillebror

.


Farmor lägger in en hjälpande hand.





Sockersötaste och vigaste lilla tjejen på festen.



Idag har jag tittat lite på skid-VM, planterat om pelargoner och samtidigt kört diskmaskin efter diskmaskin men än är inte köket skinande rent.



Flygande Jakob

Det belv en del kyckling över från igår så nu ska jag och Malin äta 80-tals klassikern Flygande Jakob till middag.

Ha en skön söndagskväll!


2 kommentarer:

  1. Men så roligt att höra att du bakade kakan : ) roligt att kunna hjälpa till ; ) En varm kram från Hjo

    SvaraRadera
  2. Kul med kalas! Den kakan har jag också tänkt att baka, kul att höra att den blev så lyckad! :)

    Jag önskar dig en härlig måndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera