onsdag 27 juli 2011

GAMLA STAN




Old Town med sin smala kullerstensgator.




Hello!



Idag blev det en tur till Gamla Stan på lunchen och det kändes som jag hade semester när jag strosade runt där bland alla turister. Ett helt underbar oas att fly till så det borde jag göra oftare och det finns massor med små mysiga butiker att besöka.





En av de butikerna hade jag i sikte nämligen: Som Sara. En mysig inredningsbutik med mycket fint och en hel del TineK i sortimentet. Ägarinnan Sara är lika mysig hon men tyvärr kommer hon att lägga ner butiken någongång efter årsskiftet och bara ägna sig åt barnbokstecknande så det gäller att passa på och slinka in om ni har vägarna förbi (Österlånggatan 37). Hon säljer även kläder & smycken och det fina pärlhalsbandet kunde jag bara inte motstå idag.




Nu ska jag "bossa" över fjärrkontrollen, min man är nämligen på bio med sonen.



Ha en skön kväll i den tropiska värmen!


5 kommentarer:

  1. Har hört talas om Sara på bloggar. Halsbandet är supersnyggt, Gamla Stan är verkligen en pärla.
    Jag måste vara helt borta alltså, använde sprits, kylda muffins och nästan ett helt paket florsocker där det bara skulle vara ett par dl...Ändå rinner skiten av, blir så sur.

    kram o ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Åhhhh vad mysigt och vilket fint halsband kram Sofia fortfarande skärrad efter att ha åkt bergodalbana med sonen på Tivoli i Köpenhamn ; )

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert halsband!!! Förstå att du köpte med dig det, du har ju bra smak, med tanke på husfärgen inte minst ;-) Varma kramar!!!

    SvaraRadera
  4. Åhh nej ska hon lägga ned en av mina favvobutiker.....suck;( Jättefint halsband. Kram J

    SvaraRadera
  5. Så himla fint halsband!! Jag älskar pärlor för att de är så levande på nåt vis.

    Förresten, såg ditt bröllopsfoto i ett tidigare inlägg och jag tycker iaf att dina lockar var vackra. Har själv rätt platt hår och det är kanske så att man gillar det man inte har :D

    Stor kram!!

    SvaraRadera