söndag 7 oktober 2012

FAVORITER

Gårdagens frukost: bara att mixa ihop och strö lite kanel på toppen....och det går säkert lika bra med lingonsylt.



Hej finingar!


I morse blev det ingen lingonsmoothie till frukost men istället fick jag frukost på sängen av min snälla man och det är inte så illa det heller. Jag får väl ösa lite beröm över honom idag nu när han varit så snäll.....


 

.....genom att visa detta fina bockbord som han byggde i somras. Stort, rejält och inget som blåser bort i första taget, precis som jag ville ha det. Just nu har det bara fått lite olja som skydd och jag har inte bestämt mig om det ska målas eller om det bara ska få vara som det är.


För en stund sen ringde mamma och ville hälsa på, vi bor inte så nära så det är alltid extra roligt när vi får möjlighet att ses och kanske tar hon med mormor också. Så nu har jag inte tid med det här utan måste snygga till lite här hemma och baka lite gott. 



Ha en jättemysig söndag och glöm inte att titta på Solsidan ikväll!


KRAM


14 kommentarer:

  1. Ett så gediget och fint bord!!
    Trevligt med mammasällskap och mormor förstås!

    kram

    SvaraRadera
  2. Bara så himla snyggt bord!Kul med besök av bästa mamma och mormor.Njut din söndag fina du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Snyggt bord, jag hade behållt det som det är. Hoppas det blev en trevlig söndag med Mamma och mormor. Kram

    SvaraRadera
  4. Bra tips där! Låter smarrigt!

    Eller hur! Jag mår verkligen så bra av träning! =)
    Och tack, älskar mina nya söta skålar!

    SvaraRadera
  5. Snyggt bord! Min J byggde ett likadant i somras som vi laserade svart!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Guu, vilket snyggt bord!! Så mysigt med mamma-visit :)
    Ha det bra, kram Milla.

    SvaraRadera
  7. Smothies är något jag smaskar i mig i perioder...kallas jag då periodare ;)

    Tack för Solsidepåminnelsen!!!

    Kraaam
    Susan

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart snyggt bord! Vilken duktig make!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Snyggt bord! Vi har också ett sådant som sambon byggde för en 4 år sen, plus 2 rejäla bänkar till. Gillar dom skarpt!!

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Vilket härligt stort bord!!! Och vad mysigt med frukost på sängen!

    SvaraRadera
  11. Himla snyggt bord, härligt med ett rejält ett. Blir garanterat bara snyggare med åren. :-)

    Hoppas du har haft en fin helg!

    SvaraRadera
  12. Oj så härligt att få frukost på sängen! Och det där bordet har han ju verkligen lyckats med, supersnyggt!
    Hoppas ni fick en mysig stund med mor och mormor. Kram Jennifer

    SvaraRadera
  13. Kanonsnyggt bord. Måste vara toppen att ha när man är många.

    Tycker verkligen att du ska berömma din man. De blir så glada av beröm - våra män ( eller i alla fall min ) och det är lättare nästa gång när man behöver få hjälp med något praktiskt, om man har berömt innan :)

    mvh
    Susanne

    SvaraRadera