torsdag 4 oktober 2012

KANELBULLENS DAG

Snabbfika på Cafè Egoiste i Moodgallerian tillsammans med K. Vi delade systerligt = K slickade runt på sockret som en hund och så fick jag försöka bryta av där det var orört.


Go'kväll!


Jag är nog sist ut med kanelbullebloggandet idag men om ni (gud förbjude) har missat så kan jag meddela att DET ÄR KANELBULLENS DAG IDAG !!!! Muffins igår och bulle idag det är ingen ände på frosseriet här. Jag är ett stort fan av just kanelbullar, mycket godare än tårtor och kladd så självklart blev det en sån idag. Helst vill jag ha mina egna hembakta men den här giganten dög bra den också.


 

Idag har jag shoppat också en ny iPhone5. Hade riktigt flyt idag då Telia butiken jag gick in i hade en sån som var beställd av en annan kund men som hade ångrat sig så nu blev den min annars är det många veckors leveranstid har jag förstått.



Hoppas ni har en mysig kväll med massor av bullfrossa så ses vi i morgon!
 

KRAM


21 kommentarer:

  1. Men vilken stor, god bulle du fick tag på! :3 Och vilken tur du måste ha haft som fick tag på en iPhone5! :)

    sv: Ja, det blev en del! ^^ Det tycker jag att du ska göra ;D
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Oh vilken stor bulle... gott;) Och en fin bild blev det också!

    SvaraRadera
  3. Hehe jag bloggade också sent om min kanelbulle, skratt. Samt så roligt att det vart en iphone. Ja skulle gärna ha hus, men jag jobbar inte heltid så vi har inte råd i dagsläget, men får jag heltid så kommer vi garanterat skaffa hus =D
    kramar

    SvaraRadera
  4. visst är det gott med kanelbullar;-) Bra med en kanelbulledag som man inte glömmer att äta dem..
    Svar: just nu kör jag bara styrka och kondition. Har tidigare gått i gruppträning med olika danspass (afro, salsa osv). Det älskar jag. Men jag hinner inte, på grund av arbetsbelasning, med båda delarna. Behöver styrketräna för att bli av med nack, axel och armproblem så jag prioriterar det. Men just nu ingen träning alls tyvärr: förkyld (igen för andra gången på tre veckor) hostar och ont i halsen.

    SvaraRadera
  5. Ohh men det är ju bara roligt att du skriver, blir lika glad var gång. Aha på så vis ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hihi, vem kan få nog av bullar! Det är en dag värd att uppmärksammas, tycker jag allt :) Kram kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken bulle!
    Kanelbullar är verkligen så himla goda. Man skulle baka lite oftare.
    Vilken tur du hade med telefonen.
    Ha en fin fredag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Här hemma låg kanelbullarna som jag bakade kvar i frysen. Lite synd men vi hade kvar av tårtan. I"värsta fall" Får det bli en bulle i dag ;-)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  9. älskar också kanelbullar :) kram Diana

    SvaraRadera
  10. Opps..inte en endaste liten bulle åt jag:)
    Säkert någon som åt så många så de åt en åt mig också.
    Kramiz

    SvaraRadera
  11. Men du, hur gott såg inte det där ut då, mums!
    Ha en bra fredag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  12. Sv: Eller hur .. Hundarna var bra sugna på kanelbullarna, men inget fick dom smaka. Chanel har fodeallergi, så vågar inte låta henne smaka då hon tappar pälsen och känns så onödigt att låta henne smaka då fodret kostar en förmögenhet.

    Prada har Epelepsi och går lätt upp i vikt om hon äter annat än torrfoder.

    SvaraRadera
  13. Grattis till ny iPhone!!
    Ja säkert gick det åt en massa goa kanelbullar i vårt avlånga land igår :)
    Vilken LYXIG fika du fick.
    Önskar dig en fin helg, tack för dina kommentarer hos mig, det värmer
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  14. Självklart blev det en kanelbulle här också! Om det finns anledning att fira något så är det klart att man måste passa på :-)

    Kul med en ny telefon!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  15. Vilken megabulle! Ser supergod ut!

    SvaraRadera
  16. Vad kul med en ny telefon.
    Nä,jag åt inte en enda kanelbulle igår.
    Måste baka först ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Vad skoj med en ny telefon.Vilka megabullar.Hoppas du hade en fin dag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  18. Jisses, vilka bullar! Om du hade choklad i koppen hade jag slukat det också, hihi! Men inte kaffe...
    Kul med ny telefon!

    kram otrevlig helg

    SvaraRadera
  19. Nämen så menade jag inte förstås, tror jag garvar ihjäl mig Ulrika!

    puss

    SvaraRadera
  20. Haha, o-trevlig helg! Underbart med bullar, fler bullar åt folket! Och trevliga helger!

    SvaraRadera
  21. Det blev ingen kanelbulle men...den kan vänta. Lika god då också ;)
    Har funderat på det där me iphone...men vill nog hellre ha en iPad!
    Hmmm...

    Kraaaam

    SvaraRadera