måndag 22 oktober 2012

TV-KVÄLL




Lite nyttig chokoläde, smält mörk choklad blandat med cashewnötter och rostade mandelflarn.



Hej!


Hoppas ni haft en riktigt fin söndag och en del av er har ju faktsikt haft sol det har jag avundsjukt läst i några bloggar.


Här har jag kollat på Solsidan, Hellenius hörna och Arne Dahl: Ont blod en riktig tv-kväll med andra ord kombinerad med mörk choklad. Ont blod var riktigt spännande och del 2 kommer nästa söndag, brukar aldrig kolla på sånt som har fler delar men jag missade att det var det så nu måste jag försöka komma ihåg att titta nästa söndag så jag inte missar slutet. Apropå filmer så har jag äntligen sett "En oväntad vänskap" på bio.



                                                                  Bild: Thierry Valletoux
 
Jag kan verkligen rekommendera denna verklighetsbaserande film. Väldigt rolig och borde absolut ses av alla som jobbar som personliga assistenter. Vet ni förresten var man hittar en invalid? (från filmen och mitt i prick i min humor)




Svar: Där man lämnade honom/henne.



God natt!


23 kommentarer:

  1. Å, vill se den filmen!

    Ska duscha sedan ta igen TV-programmen. Mycket nu ;)

    Kram och ha en fin måndag!
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack för filmtipset, mysigt med bio kram Diana

    SvaraRadera
  3. Tack för filmtipset! :)

    Mitt nya mobilskal är till Iphone5, så kika in hos henne!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag såg en trailer om den i går. Verkade vara en väldigt tilltalande film! Så god chokladen ser ut. Nyttig också...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha, skratt jag börjar med att le åt det sista :) Typiskt min humor. Jag vill se den filmen men gissar att jag får hyra den för på bio kommer jag nog inte hinna med den. Har hört flera säga att den är bra.

    Såg också de programmen igår och Ont blod var en riktig psykologiskt rysare. Helt i min stil :)
    Ha en skön måndag! Kram

    SvaraRadera
  6. Hösten innebär ganska många bra/kul program på TV. Solsidan och Hellenius hörna är ju ett måste :-) Kul!De där chokolääädekakorna ser smaskiga ut! Hade suttit perfekt för min del framför TV:n i går kväll... vi tog upp en bit toscakaka från frysen till en kopp kaffe :-)

    SvaraRadera
  7. Det är mycket man ska hinna se på söndagar. På vilodagen...hur tänkte dom där? ;)
    Sv:Köp Risenta mandelmjöl, så står receptet på baksidan hur man gör. Jätte enkela att göra.
    och goda! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Smarrigt du :) har också tänk att gå och se den filmen, får se om det blir av eller om det blir till att vänta till den kommer ut på DVD!

    Ha en riktigt fin dag!
    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  9. Skönt med en Tv-kväll!
    Vi tittade också på Solsidan, det är de enda programmet som jag förljer på TV.
    Arne Dahl har vi sett alla filmer, gillar dom!

    Någon sol har jag inte sett på hela helgen, men idag då man är åter på jobbet så typsikt ;)

    Hoppas du får en bra start på veckan!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken myskväll och mörkchoklad mmm så gott då gott! Ha en fin måndag ! Kram

    SvaraRadera
  11. Vilken smarrig choklad!!! Söndagar är ju en riktig TV-kväll, brukar alltid vara något bra då!
    Fick dock titta ikapp i morse, så nu har jag både skrattat till både Solsidan och Hellenius hörna...
    Får ta Arne Dahl, till strykningen...

    Ha en fin måndag!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  12. Ohh så gott, mumms så sugen jag vart. Härligt med en tevekväll minsann =D, samt så kul med filmtips. Näee de har inte heller teve där vi satt, var mest jag som menade att man många ggr går hem till kompisar för att se film vilket också är trevligt, men det sociala försvinner lite. Samt att många ggr då man är och har folk hos sig så ska teven stå på som bakgrundsmusik typ och då är det ngt som vissa vill se och då blir det osocialt igen

    SvaraRadera
  13. Såg allt samma tv program som du!
    filmen har jag inte sett, men vill se!
    Ha det gött idag!
    kram Helena

    SvaraRadera
  14. Vad gott det där såg ut.

    Såg bara Solsidan och Hellenius. Tycker inte att Solsidan är lika kul den här säsongen fast jag så gärna vill. Hoppas, hoppas att det kommer igång.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  15. Vad mysigt med choklad och tv-tittande ^^

    sv: Oki, jo det är inte en dyrare kamera utan den kostade 'bara' en sådär 6- 7tusen som ny så du har kanske en poäng i att det kan vara en ide att skaffa en ny.. Tack för din åsikt ^^
    Kramar

    SvaraRadera
  16. Den chokladen såg god ut ;-) Ja då kanske man ska hyra den filmen! Ha en fortsatt fin måndag!

    SvaraRadera
  17. Hejsan! Ja,, här blev det oxå Solsidan,Hellenius och Ont blod, fast jag somnande lite mellan varven :)
    Idag är det måndag och ett nattpass stundar,efter jympan!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  18. Haha...den filmen vill jag verkligen se, har bara hört gott om den:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  19. Du det där såg bra gott ut!
    Härligt med sådana där riktiga tv-kvällar ibland :).
    Ha det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  20. Låter heeeeeeeelt lovely med soft tv-kväll och soffmys:))) Och wow vad himla gott det där såg ut, och så vacker bild med blomman!!! Tack för filmtipset, det verkar vara en kul film:))

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  21. Gott med hemmagjort godis :-)

    SvaraRadera