tisdag 1 januari 2013

NYTT ÅR!!!




Jag höll mig vaken till tolvslaget.



God kväll!

Eller godmorgon är det för mig jag har såklart sovit bort ännu en dag med feber, hosta och snuva. I morgon kanske jag ska ta mig en tur till vårdcentralen, jag brukar sällan göra besök där men om det är en bakterie kan jag kanske få antibiotika och bli frisk lite snabbare min backup på jobbet är nämligen i alperna så det är jag som är världens sämsta backup åt honom just nu.


Nytt år 2013 har det i alla fall blivit med en tom härlig kalender som snart är fylld med gula kladdiga post-it lappar och en massa måsten men jag ska nog bli bättre på att göra saker som jag vill, tänka lite mer på mig själv och kanske shoppa lite mindre också.





Nyårsfirandet var verkligen trevligt och stillsamt  precis vad jag behövde. Vi gick över till grannarna så vi var bara fyra vuxna plus sköldpaddan Kevin men hans akvarium släcktes kl 22:00 och då gick han och la sig, precis som Skalman med sin mat och sov klocka. De bjöd på toast skagen, oxfilé och vaniljpannacotta väldigt gott trots att inte smaklökarna är på topp.





.....och vi hade med oss bubbel direkt från Champagne distriktet.



Nu ska jag kika in hos er lite också innan det är dags att sova igen!

God fortsättning på det nya året!





13 kommentarer:

  1. God fortsättning till dig också! Hoppas du är piggare snart.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej - och vad kul att du kikade in hos mig! Nu har jag läst runt hos dig och du har en supermysig blogg, hit kommer jag tillbaka.

    Krya på dig!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  3. Ja, nu får du se till att krya på dig din stackare.
    Skönt att det blev en bra nyårsafton ändå.

    God fortsättning! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  4. God fortsättning önskar jag dig med!

    SvaraRadera
  5. KRYA på dig finis! God fortsättning stor kram från en som är tröttast i Sverige ; ) kram festprissen i Hjo gahhhhhhhh Sofia

    SvaraRadera
  6. Näääää fy vad tråkigt att vara sjuk!! Vad bra att du trots det fick en fin nyårsafton!!!


    Önskar dig en fin fortsättning!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  7. Skönt kväll trots att du inte var på topp. Önskar dig fortsatt bättring!

    Och det blir säkert post-it lappar hos mig med men jag har ju satt som mål att ta det lugnare och njuta mer. Jag ska vara cool och lugn i 2013. Ta smarta beslut. Spara istället för att slösa. Vi får väl se hur det går ;)

    Kraam!
    Lotta

    SvaraRadera
  8. Så tråkigt att du inte var pigg! Blev ju ett bra nyårsfirande i alla fall ser det ut som.
    Krya på dig och en god fortsättning på 2013, kram Suss

    SvaraRadera
  9. Sååå tråkigt att vara sjuk! Härligt att du ia llafall orkade vara med något! Jag önskar att jag kunde hålla på den där sovklockan som Kevin och Skalman har :-) Kanske mitt nyårslöfte? Nä... säkert inte lönt :-) Ha en riktigt go fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  10. Låter som en lugn och skön nyår.
    Samma var det för mig. En lugn och skön kväll...på jobbet :)
    Hoppas att du mår bättre nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hoppas du kryat pa dig lite nu. Vi tog det lugnt och tog oss fram till 12slaget men sedan var det i sang ogona boj da sma barn aldrig tar sovmorgon, inte i vart hus iallafall.
    Min kalender har redan post-it lappar, mest for sadant jag inte vet om det blir av sa att jag slipper andra och kladda. Varre blir det nar terminen , skola, balett och allt annat drar igang.
    Tills dess ar det lugnet som galler.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Härligt nyår, påminde om vårat ;)

    God fortsättning önskar jag dig, och krya på dig...

    Kram

    SvaraRadera