torsdag 14 februari 2013

ALLA HJÄRTANS DAG




Alla hjärtans dag present som Metro delade ut i tunnelbanan. 



Godmorgon!


Hemma hos oss är vi dåliga på det där med alla hjärtans dag uppvaktning, annat var det förr de första åren vi var tillsammans då fick jag ofta dyra smycken, men det är det slut med nu...ha ha ha. Idag blir man överlycklig för en liten låda med Knorr fond, tiderna förändras kan man säga. Hörde på radion i morse att 4 miljoner rosor kommer att byta ägare idag inte illa för blomsterhandlarna fast lite trist är det att det nästan blir lite påtvingat att köpa blommor just denna dag. Jag kommer ihåg förra året när jag skulle åka hem från jobbet då var kön till blomsteraffären i T-centralen hutlöst lång och de stackars karlarna som stod där i kön vågade väl inget annat än att vänta på sin tur för att komma hem utan en bukett var nog inte att tänka på.


Hoppas i alla fall det blir mycket kramar och kärlek för er idag och alla andra dagar detta år!


KRAM


19 kommentarer:

  1. Alltid kul i början :)
    Vi firar även 8år som gifta så det blir en god middag med blommor och choklad kanske, mannen är inte så där superduktig på presenter, i början va de bättre som sagt.
    Ha en mysig dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Vi skulle inte ge varandra presenter men så kom mannen hem med rosor och vin =) Myyyys! Ha en fin alla <3 dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Maten blir ju kryddad med lite extra kärlek i alla fall....Ha en härlig alla hjärtans. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Njae vi firar inte denna dagen direkt med något speciellt, mannen jobbar till 23 så då har väl jag somnat hahaha...
    Önskar dig en fin alla hjärtans dag
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker också såna här dagar är lite påtvingade. Roligare att få uppskattning en helt vanlig dag, lite sådär spontant. Vi firar inte såna här dagar, min sambo har fullt sjå att hålla reda på ändå. :)

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Sådana här dagar är inget vi uppmärksammar speciellt mycket... viktigast är ju ändå hur man är mot varandra övriga dagar :-) Ha en go dag!

    SvaraRadera
  7. Här har jag köpt tulpaner åt oss...det är allt, hihi...mannen snöröjer ju åt några grannar här runt om (och åt oss själva förstås)...så ringer det på dörren och där står en av "tanterna" som han röjer åt, med 12 tulpaner i olika färger och en ask med gelé hjärtan...det var väl gulligt på alla hjärtans dag ;)))sånt uppskattar man...o hon var så glad över att han hjälper till att snöröja:))
    Önskar dej o din familj en riktig mysig, alla hjärtans dag!!
    Kramen

    SvaraRadera
  8. Trevlig alla hjärtans dag nu
    kramar

    SvaraRadera
  9. Oj, det var en hel del rosor!
    Vilken kul gerj med fonden ^^

    SvaraRadera
  10. Det viktigaste av allt är ju ändå Vänskapen.

    Kraaaam

    SvaraRadera
  11. en gooo kram till dej på alla <3 kväll:)oj vad rosor :

    SvaraRadera
  12. Ha ha ja här hemma är det jag som står för romantiska presenter. Matias är ingen hejare på det direkt ; ) kram en trött Sofia

    SvaraRadera
  13. Kramar i massor till min fina bloggvärlden på alla hjärtans dag och alla andra dagar kram Sofia

    SvaraRadera
  14. Vi har alla hjärtans dag varje dag istället. Mycket kärlek och mys.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Så mycket romantik har det inte varit idag, ingen alls faktiskt. Men en massa kärlek har det varit mellan mig och mina goa ungar! Och det slår all romantik! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  16. Du har förresten en liten utmaning hos mig! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Det lät det...dyra smycke i början ;-) Men det är som du säger man blir glad för lite gratisbuljong till slut. Här har det aldrig varit några dyra smycken men ofta blommor på alla hjärtans fast igår inte. Hade varit lite mycket på jobbet och tydligen så var kön för att få parkering inne i vår lilla håla löjlig och det var total kaos så han åkte hem istället ( det är vägavstängningar och ombyggnader). Sa att han skulle försöka en annan dag. Den som väntar på något gott...... ;-) Men jag fick fina teckningar av barnen, tur man har dem!
    Kram Anette

    SvaraRadera