måndag 4 februari 2013

EN VURPA

Perry Tunica, Bonaparte Pant, Copper Tan




Snyggt att mixa orange och rött. Kläder från CN's vårkollektion.



Hallå!


Idag är jag lite mörbulatad, gjorde en sån där vurpa i morse som man inte vill att någon annan ska se. Vi var i nya stallet för att ta ut hästarna och det är en liten nedförsbacke till hagarna med blankis och där var det kört. Benen rakt upp i luften och platt fall ner med ryggen och huvudet í isen, det går så snabbt så man inte ens hinner reagera och ta emot sig med händerna. Tack och lov klarade jag svanskotan den här gången, jag har vurpat sönder den för några år sen och det tog över ett år innan den var helt läkt. Nu känns det mest i övre delen av ryggen och vänsterfoten så känns det inte heller så kul att Malins killkompis som väntade i bilen såg hela spektaklet man vill liksom vara ensam om såna där fadäser när man flyger runt som en valross. 

Lite glädjande är det ändå att jag slipper crossfit på några dagar medan jag läker och det firade jag med mumsig lövbiff och sallad till middag idag!



Vi ses i morgon!

KRAM



12 kommentarer:

  1. Aj Aj inte kul! Har gjort en riktig vurpa på en stor tillställning på en restaurang, där jag halkade och hade inte en chans att ta emot mig! Tallrik och mat flög och alla tittade såklart!
    Usch vad hemskt!
    Hoppas rumpen mår skapligt iallafall!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Fy, det lät otäckt det där. Du fick inte hjärnskakning i alla fall?!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Men vilken tur i oturen att det inte gick värre än så här. Det är så förrädiskt med denna fläckvisa halka...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Aj, sån´t där gör ont! Tur att du inte slog dig värre. Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Aj aj, tur du klarade dig! Jag knäckte mitt svansben i en pulkabacke när jag var yngre, den kan fortfarande göra ont..

    kraam

    SvaraRadera
  6. Ajajaj, usch det gör ju så ont! Skönt att du inte slog i huvudet ändå, en hjärnskakning på det där hade varit hemskt.
    Hoppas att värken försvinner snabbt och att vi får vår snart så vi slipper dessa isfläckar!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  7. Men aj då, sådant gör ju ont. Tur du klarade huvudet =)
    Här behöver jag inte vara rädd att slå ikull då vi är sjuka och inne.
    Kram och ha en fin dag! Halka inte mera nu...

    SvaraRadera
  8. Aj då, såna där vurpor borde vara olagliga.
    Hoppas du inte är alltför mörbultad.
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Men fy så otäckt det kunde gått riktigt illa, hoppas den mörbultade kroppen kryar på sig snabbt. Kram

    SvaraRadera
  10. Aj inte kul någonstans, hoppas du mår ok o är inte alltför mörbultad. Gillar färgkombon du bjuder på helt i min smak, love it. Krya på dig kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Ohh hualigen vilken vurpa, tur att svanskotan klarade sig då, huvudet då, det slog du inte i?

    Var rädd om dig,
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Oops! De där ishalkningarna när marken bara försvinner under fötterna är ingen hit! Tänk jag saknar dem inte alls. Har tom glämt hur man är lite försiktig med dem nu när jag varit borta från vintern så många år. Tur att det gick någelunda bra för dig iallafall. Krya på dig och ta det lugnt nu.
    Kram Anette

    SvaraRadera