måndag 25 mars 2013

DRÖMTORPET



Charmigaste torpet som just nu är till salu här i närheten. Bilder från Hemnet.



Hej!


När jag blir stor ska jag bo i ett litet torp eller i alla fall i ett mindre hus med massor av charm - väldigt viktigt! Jag ska inte ha några lån och därmed ha friheten att jobba med vad jag vill hur mycket eller lite jag vill, tänk vad meningen med livskvalité förändras i takt med att man blir äldre.




Nu tar det ändå några år innan jag "blir stor" och drömtorpet blir mitt. Våran befintliga tomt ska först  styckas och vi ska bygga ytterligare ett hus på den nya tomten sen ska båda husen säljas..... men sen så är det dags för den nya eran i livet.



Idag var det både lönings- och våffel-dag men jag fick varken det ena eller det andra. Hoppas på bättre lycka i morgon!


Nu ska jag krypa ner under täcket.



Vi ses!

KRAM




9 kommentarer:

  1. Drömmen on ett litet torp finns här också :) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Ja det ändrar sig verkligen med åren kring vad man tycker är viktigt. Det såg fint och välskött ut det där. Mina föräldrar har sin stuga väääldigt nära det där stället. Pappa är uppvuxen där.

    Hoppas du får din lön idag då.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt torp =) Drömde jag med om som mindre minns jag, skulle bo i ett och massor med djur. Härligt att drömma.
    Hoppas du får en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  4. Men ja! vilket mysigt torp. Där skulle jag också kunna tillbringa långa härliga dagar. Hoppas att du får en fin påskvecka. Tusen tack för din hälsning på min blogg :)

    /S

    SvaraRadera
  5. Så fint. Jag drömmer om nåt liknande. En liten mysig hästgård vill jag ha. Kram.

    SvaraRadera
  6. Hoppas verkligen att din dröm slår in i framtiden.....låter Ljuvligt i mina öron :)
    Det är ju inte helt fel att nån gång i livet få leva sin dröm....livet är alldeles för kort för att BARA drömma ;)
    Hoppas vårsolen skiner på dig så här i påskveckan :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  7. Men det där såg väl inte fel ut! Vad mysigt.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Jag fick varken det ena eller det andra. Lönen rasslar in först i morgon och våffeljärn har jag inget. Men men... Vilket mysigt torp! I alla fall sommartid ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Så fint... skulle lätt spendera dagarna där på sommaren och njuta av ett glas rosé en varm sommarkväll...
    Jag fick heller ingen lön eller våfflor igår!
    Ha en härlig dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera