torsdag 11 april 2013

GYNBESÖK



Me and Robin earlier this morning, yeihhh!



God morgon!


Gynbesöket med den nya manliga gynekologen Per gick av stapeln i morse. Jag dog inte och jag tror nog inte att det huvudsakliga problemet ligger i vilket kön gynekologen har utan mer hur man blir bemött och behandlad. Jag kände mig otroligt avslappnad och det var inte det minsta obekvämt på något sätt så jag måste nog ta tillbaka mina fördomar om manliga gynekologer för han verkade dessutom inte det minsta skruvad i huvudet heller.


Ha en fin torsdag i solskenet, själv längtar jag till ikväll då det är dags för minibloggdate med Lena, Linda, Susanne och Ulrika!







......och så gårdagens suddiga men goda och nyttiga lunch från restaurang Kalori. 



KRAM



16 kommentarer:

  1. Haha, det var en rolig bild! Skönt att det gick bra.

    SvaraRadera
  2. Robbie Williams som gyn det vore grejer det eller kanske inte om man tänker efter. Här har jag använt mig av min husläkare som är en kvinna och det känns tryggt att ha henne till mer än ett område så atgt säga.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Rolig bild...skulle aldrig vilja sätta mej i en gyn stol om Robbie stod där, hahaha.....
    ha det så trevligt på blogg daten då;)))
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  4. Kul med miniblogg träff, ha en härlig kväll. Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha - kul bild! :)

    Sv: Jo...så är det nog, hon överlever sin barndom trots dåligt matintag! Jag gjorde ju det och nu har jag inga problem med att jag inte äter....snarare tvärtom! :) Min stora tjej, som är 12, är/var likadan. Hon åt heller ingenting och fortfarande är hennes variation på det hon gillar inte så stor. Men hon är frisk som en nötkärna, stark, pigg och glad så jag vet ju att de överlever! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Gyn...roligare kan man allt ha det ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag måste bara säga att jag nog föredrar en manlig gynekolog. De är mindre hårdhänta än de kvinnliga som jag har stött på faktiskt. Asgarv, asså inte "stött på" utan mött menar jag, hahahaha.

    Ha en trevlig bloggdate ikväll, kram Milla.

    SvaraRadera
  8. Kanske har du rätt! Men själv har jag aldrig känt mig komfortabel med en manlig gynekolog. Skönt att ha det överstökat i alla fall. Ha nu en trevlig kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, det gäller nog att man blir bemött på ett bra sätt så man känner sig lugn och trött. För inte är det speciellt upphetsande att gå på gynbesök.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Tror nog kvällen slutar bra mycket trevligare än dagen började. Gynbesök inte kul men nödvändigt....Ha en toppenkväll. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Är inte helt bekväm med dessa gynmän...hmmmm...
    Ha haa vilket härligt restaurangnamn - Kalori :)

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  12. har aldrig heller gillat då manliga gynekologer är där å rotar men de jag stött på har varit mycket bra som tur är. härligt att ha den kontrollen avbockad, må så gott

    SvaraRadera
  13. Oh, jag gillar inte det där med gynbesök överhuvudtaget, tycker det är jättejobbigt, gynekologen kan vara hur rar som helst men jag tycker ändå det är fruktansvärt jobbigt.

    så trevligt med en minibloggdate, hoppas ni har det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  14. Hi hi skönt att det gick bra. Ha ha tänk om Robin skulle undersöka en.... skulle nog gå mindre bra ; ) eller jättebra ; )) åhhh vill höra allt från minibloggdaten sen : ) kram Sofia <3

    SvaraRadera
  15. Där kan jag förstå din oro....har typ samma tankar/fobi som du, för manliga gynläkare...hihi....så fint att det gick bra :)
    Smarrig mat!
    Trevligt med bloggdate :)
    Ha en skön helg vännen

    Kram Lollo

    SvaraRadera
  16. Jag har haft svårt för detta innan, men sedan utan att jag visste om det fick jag en manlig en gång och ta sig ur det då är man lite fräck, skratt. Men de är mjukare på något vis och de är medvetna att man har det tufft, så jag har inga problem med det längre faktiskt

    jag var också avslappnad

    SvaraRadera