måndag 16 september 2013

HEMMA I SANDVIKEN


En härlig höstbukett som pappa fått i present.



God kväll!


Igår var det födelsedagsfirande i min hemstad. Min pappa har nämligen nått den ärofyllda pensionsåldern, ska bli spännande att se om man någonsin kommer dit med livet i behåll. Jag hoppas det och att jag hoppas dessutom att jag har möjligheten att gå tidigare inte tänker jag då jobba till 70 som Hägglund och Reinfeldt surrade om tidigare i år, det får någon annan göra. 




Mamma bjöd på en fantastiskt god middag. Förrätten en toast med renkött? hmm..... nu blir jag osäker om det var renkött men gott var det i all fall.




Älgstek till huvudrätt. Jag funderade till och med en hundradels sekund om jag kanske inte skulle ta och gå med i ett jaktlag ändå.



.

Gott rött i glasen.




Avslutningen - en fräsch ananaspaj med lättvispad grädde.




Middagen var inspirerad av Moberg skvallrade min pappa. Jag gillar Morberg han är lika slafsig som jag i köket så vi har något gemensamt.


Nu blir det en titt på Sheldon och så ska jag ladda ner den där appen "Sleepcycle" som Postadress Torslanda tipsade om på Instagram idag. Det ska bli riktigt spännande och se vad den tycker om mina nattliga äventyr. 



Ha en mysig kväll!












8 kommentarer:

  1. Vilken tilltalande middag! Hoppas din pappa får en fin pensionärstillvaro.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nä du, jobba till 70 får nån annan göra, som sagt.

    Mysigt med familjeumgänge! Och gott såg det ut också.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Det såg väldigt gott ut. Jag tänker inte heller jobba till jag blir 70, jag som till och med funderar på varför man inte kan få gå i pension nu en stund, medan barnen är i tonåren och behöver en som mest, för att sedan börja jobba igen när dom flugit ut ur boet :) .

    Kram kram

    Ps. Nästa gång får du allt tjoa till om du är uppåt Sandviken något, jag bor ju alldeles nästgårds och vill gärna träffas för en fika om det skulle hinnas med.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig födelsedagsmiddag och mysigt firande. Ha en fin tisdag.

    SvaraRadera
  5. Mums vad gott det såg ut;).......jaa Morberg är "slafsig" han där han står i Tv rutan och kastar handduken över axeln,och stryker bort håret från pannan, hahaha...ha en fin dag min vän!!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  6. Ser ut som en mysig och god tillställning. Det är stort att fylla ”pension”.

    Kram N

    SvaraRadera
  7. Mentalt har jag ställt in mig på 67…men kanske med vikariejobb fram till 70…???

    SvaraRadera
  8. Nej, inte vill jag då jobba tills jag är 70, det finns så mycket roligare saker att pyssla med.

    Så mycket gott ni ätit, härligt!

    Kram Jennifer

    SvaraRadera