tisdag 24 december 2013

GOD LILA JUL




Granen som Malin köpte idag är fint dekorerad i lila och silver. 




Hej på er dan före dan!

Ja nog värker det lite i benen nu men jag också riktigt förberedd inför morgondagen. Rocky Roaden står redo i kylen och även en citronpaj, marinerade revbensspjäll, gubbröra, julskinka, kokta ägg och skalad potatis. I frysen finns lussegranar a'la  Leila som ser ut som fiskar om man tittar från sidan. Ju mindre matlagning som krävs i morgon desto bättre, bara dukningen kommer att ta en hel del tid trots att jag förberett lite där också och strukit alla dukar och servetter idag. 


Nu är det slut på uppesittarkvällen med skinksmörgås och kaffe, dags att sova så man orkar vara trevlig mot tomten i morgon.



Önskar er en riktigt GOD JUL!






9 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin julafton!

    SvaraRadera
  2. Detsamma till dig! Hoppas du och familjen fick ett fint julfirande igår. Du hade förberett allt så bra så jag gissar att det blev avkopplande, precis som det ska vara på jul :)

    Många julkramar aka

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på Julen önskar jag dej och din familj...hoppas ni har det mysigt och fridfullt.....här var det full rulle i går hos släkt....men idag ska vi bara rå om varandra i min familj...för att i morgon fortsätta med julmiddag hos svåger och svägerska ;)))....ha det bra!
    Kram bia

    SvaraRadera
  4. Vackert med lila.
    God fortsättning. Kram.

    SvaraRadera
  5. God Jul fina du! Hoppas den blir riktigt härlig. Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas du och din familj fick ett härligt julfirande i går, önskar dig en fortsatt skön julhelg. Kram Åse

    SvaraRadera
  7. God fortsättning på julen önskar jag er
    kramar

    SvaraRadera