söndag 2 november 2014

FRISKLUFTSDAG





Idag blev det lite uppfräschning ute på tomten. De fyra bärbuskarna har tappat alla löv nu så det var dags för gallring. Det var riktigt skönt att komma ut och få lite frisk luft även om trädgårdsarbete inte är min favoritsyssla.



Planteringslådan var helt vildvuxen av ogräs och jordgubbsplantor som letade sig ut från lådan mot skogen.





Nu är den rensad, gödslad och redo för en ny säsong.





Jag fick ihop en hel korg med med morötter. Vet inte riktigt vad jag ska göra med de mer än att tugga som en kanin. Kanske dumpar jag en påse vid stallet för de brukar mjukna ganska fort.





Lite planering blev det också.



Nu har vi precis avslutat en  trerätters middag med barn och respektive. En riktigt fin tradition som vi började med för några veckor sen och det är så mysigt att få en lång pratstund om allt mellan himmel och jord i lugn och ro varje vecka.


Nu är det dags att ladda för en ny vecka och min bli inte lång, bara måndag och tisdag på kontoret så det ska jag nog klara av.



Kram 





9 kommentarer:

  1. Mysig tradition:)

    Härligt med en utedag, jag har ju bara varit inne nästan heela helgen.
    Va ut och drog en slinga i träder på framsidan, det va min utestund det;)

    Ha det så bra på jobbet dessa dagar, skönt med lite ledighet sen
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Skönt att få lite sånt där gjort. Jag har varit ute väldigt lite den här helgen. Ett par promenader har det blivit och planering i en kruka. Sen innepyssel. Skönt det också.

    Så skönt med kort vecka och ledighet som väntar!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. En dag i trädgården hade inte varit så dumt. Våra jordgubbar sprider sig också hej vilt. Men här är annat viktigare just nu, kökets renovering tar sin tid.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  4. Å vad duktig du är som tar tag i trädgården. Vi började vinterbona vårt växthus igår men skulle också behöva gallra jordgubbarna och rycka upp morötter och lök. En annan dag... Kram.

    SvaraRadera
  5. Så himla skönt att få höstfixet klart, nu kan du andas ut och invänta trevligheterna :)
    Ta det nu lugnt på jobbet i morgon, sen är du ledig!!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Jag vägrar, VÄGRAR att fixa i trädgården när det är skitväder. Så här låter jag allt vara så tar jag tag i det när vårsolen tittar fram. :)

    Fina bilder du tagit.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Jag rensa i landet förra helgen. Stackars rabarber som slokat totalt och blivit bortglömda.
    Vitlök har jag funderat på att sätta. Undrar om jag hinner fundera klart innan snön är här??

    Kul med toapapper i brevlådan! :) Här var vi inte hemma och jag tror inte det går så många här ändå.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Jag är ju inte superpigg på att rensa upp i trädgården men när man har en två och ett halvt åring som ska ut (kan ju inte ställa han på trappen varje helg och andas frisk luft hehe) så är det väl bara att klä sig och ta tag skiten

    Så skönt med en kort vecka
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. bra jobbat finis! Morötterna ser goda ut! kram kram Sofia

    SvaraRadera