söndag 7 december 2014

TIDEN ATT NJUTA





Jag tycker december månad bara blir bättre och bättre för varje år som går mindre stressfullt och mer tid att bara njuta av alla mysiga förberedelser. 
Förr var det alltid, förutom de sedvanliga julborden, en helg i Köpenhamn och helst några dagar i London inbokade också. Dessutom var barnen yngre och det var massor med grejer som hände i skolan som man skulle vara delaktig i. Ingenting av detta var naturligtvis tråkigt men det var hiskeligt svårt att hinna med allt hemma och samtidigt hitta den där tiden att bara njuta men det sköter jag nu istället.  

Idag har jag bakat saffransbiscotti  och mumsat Kung Oscars pepparkakor (de bästa) för några små pepparkakor bakar jag inte själv även om tiden finns, det blir fortfarande bara stora hjärtan.



Hoppas ni också har tid att njuta!

Kram



3 kommentarer:

  1. Klokt att ta sig tid att njuta! Precis, fördelen av att ha vuxna barn!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild. Skönt att känna att man kan njuta av månaden. Jag är så glad att det äntligen är december då november var sååååå lång och tråkig.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bild. Ja, december är tid för mys. Inte stress. Kram.

    SvaraRadera