tisdag 18 januari 2011

COS

Bilder lånade från COS

I vår öppnar H&M sin första lyxbutik COS (Collection of Style) i Sverige, nämligen på fashionabla Biblioteksgatan i Stockholm. När jag läste detta kände jag först ett litet sting av intresse. Det låter ju så bra med en lyxigare butik, lite dyrare kläder, en tidlös kollektion och i lite mindre produktion än "normala" H&M. Men efter mitt besök idag på deras hemsida var jag tyvärr inte alls lika intresserad längre. Kollektionen är inte bara tidlös utan också väldigt tråkig. Hemsidan ger mig ingen inspiration överhuvudtaget, den är så otroligt basic och modellerna visar inga uttryck alls jag kunde lika gärna ha tittat på bildelar


.

De vänder sig uppenbarligen till en helt annan målgrupp än dagens vanliga H&M kunder, vilket inte alls är så konstigt de är väl ute efter att bredda sig. De som idag jagar billiga, färgglada och trendiga kläder på H&M lär inte ha så mycket att hämta i detta färglösa 50-60 tals inferno

.


Trots att jag är lite "neggo" finns COS faktiskt redan i flera andra europeiska länder så uppenbarligen funkar konceptet och det kommer det säkert att göra även här utan mig som deras storkund.


Nej nu jag får tipsa om lite roligare saker istället. Nu kan man faktiskt handla hem GAP till Sverige, sen i november tror jag, så det är inte så nytt men de har iallafall jättesöta barnkläder så gå in och kika här. Coola NY märket Abercrombie & Fitch går nu också att få hem på posten om ni klickar här.

Nu måste jag trycka gasen i botten och hämta dottern som slutat på sin dansträning.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar