onsdag 19 januari 2011

MIN MANS ANDRA HEM



Den här skylten från New York möts man av i garaget

.
Var ute i garaget igår kväll och hämtade in mitt nymålade bord som nu bara ska skruvas ihop. Jag känner mig inte alls hemma därute eftersom jag normalt sett inte vistas där och jag har precis noll koll på var jag kan hitta saker. Det känns nästan som om jag gör intrång hos någon annan när jag rotar runt i lådor och hyllor. Det här är som ni säkert förstått min mans hemmaplan och vad som händer där får man heller aldrig veta om man ska tro på skylten ovan.



Det finns iallafall ett antal maskiner och säkert inga gränser för vad man kan bygga och skruva ihop. En vedklyv fotade jag men vad de andra två manickerna är för något det vet jag inte.



Ordning och reda....




....och var sak på sin plats (härute funkar det visst?).




En hjälm kan vara bra och ha.




Alla har väl en dator i garaget ?

Det här ser faktiskt ut som en vanlig tavla men det är en hemmabyggd dator som min man fick i födelsedagspresent av sin storebror. Jättebra om man snabbt behöver googla efter nåt nytt verktyg på nätet.




En kär ägodel till min son? (tror jag).

Det var bara en MC därute men min man har också en fast jag tror den är svart. Ja ni ser vilken dålig koll jag har men det här är heller inget som intresserar mig jag åker inte ens med bakpå.

Nu lämnar vi garaget och återgår till det verkliga livet och ikväll ska jag träffa min kompis K. Vi ska ägna oss åt shopping och fika istället - mycket roligare saker.

Kram F

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar