lördag 22 januari 2011

VOILA



Det nymålade bordet är på plats.


Hejsan!


Igår blev det sent i säng. Vi var på födelsedagsmiddag hos mästerkocken svärmor som fyllde 64 år. Hon bjöd på vildsvinsstek och det var nog smakpremiär för min del iallafall. Väldigt gott och med en sås till som vi alla hade kunnat klunka direkt ur såskannan. Till efterrätt chokladtårta och princesstårta så vi hade fyrkantiga och glada magar allihopa när vi åkte hem.



Inatt klockan 02:00 visades den sorgliga filmen "Höstlegender" som är så bra på Tv4. Tyvärr funkar det inte riktigt att vara vaken den tiden när man måste kliva upp 07:00 så jag får nog köpa eller hyra den filmen för nu blev jag verkligen sugen att se den igen.





Nu är bordet färdigmålat och på plats. Till och med maken godkände arbetet, så jag slapp köpa nytt. Det kommer absolut att bli fler målningsprojekt framöver, inte alls så svårt som jag trodde och faktiskt kul. Det finns en del saker i min sons rums som behöver "rättas till" så jag är inte utan jobb.



Hoppas ni hade en skön fredagkväll!


4 kommentarer:

  1. Det blev jätefint! Lite färg kan göra underverk :) Kram

    SvaraRadera
  2. Det gjorde du bra, blev jättesnyggt. Färg trollar bort det mesta, även grå/vit färg i ansiktet....fast du är väl brunbränd som en bärnsten ännu?!

    Härlig lördagskväll, Tina

    SvaraRadera
  3. Det blev jättefing stumpan! Imponerad som vanligt puss

    SvaraRadera