tisdag 8 februari 2011

ETT SKEPP KOMMER LASTAT MED.....





Vår lilla sötnos Clas


Hej alla glada!


Tyvärr inget skepp lastat med TineK lampor men däremot med hö till Clas. Så är det när dottern är hästägare då är det en hel del annat man får köpa som kanske inte passar så bra inredningsmässigt. Det är inte direkt billigt att ha häst det ska betalas för bland annat boxhyra, försäkring, veterinär, hovslagare, hö, halm, spån - ja, listan tar nog aldrig slut och han snittar väl 2000:- i månaden ungefär (tack vare billig stallhyra). Men det är värt varenda TineK lampa, nej jag menar varenda öre . Det är en förstås en dröm för många hästtjejer, inklusive våran egen, att få ha en alldeles egen häst så det är jättekul att den kunde gå i uppfyllelse när vi flyttade ut hit på landet för snart 7 år sedan.


Högubben som kastar in 10 kilos balar på höloftet som vi sen ska stapla i ordning. Tungt jobb för alla inblandade.




Utom för Clas förstås som räcker ut tungan åt oss.

Vi är ju hans slavar som tar reda på hans gigantiska bajshögar i boxen varje dag, vintertid måste vi dessutom släpa ut vatten i hagarna varje morgon (eftersom det naturligtvis bara finns sommarvatten ute, brunnen fryser på vintern).



Clas myser med sin hagkompis Zack och ja, i stallet gillar vi olika.



I den här hagen var det mindre mys och mer hugg med öronen bakåt. Clas går inte i samma hage som de här surkorvarna.


Nu ska vi ner till stallet igen och den här gången möta upp hovslagaren (tänk om jag också fick fotvård var åttonde vecka) och jag har sett att vi fått ett nytt vitt snötäcke ute, inga vårfeelings idag med andra ord.


Vi ses!



3 kommentarer:

  1. Ha det bra i stallet, jag är livrädd för de stora bestarna...

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hallå!

    Vad kul att du lämnade en kommentar hos mig, så jag hittade dig! :D

    Ja säg vad gör man inte för guldklimparna??? :D

    I dag har vi träning på schemat och vips var mamman 300 fattigare... ;-)

    HA en bra dag! Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Kul med häst! Min stora tjej vill ha egen häst men det kostar att ligga på topp.
    Ha en bra kväll!
    / Kia

    SvaraRadera