onsdag 9 februari 2011

DET FINASTE MAN HAR.....





Det finaste jag har är de här två barnen och de gör mig så stolt varje dag.

God eftermiddag!!!


Jag tycker det är så fascinerande hur syskon kan bli så olika. Då menar jag inte till utseendet där brukar man ofta kunna hitta en del likheter men personligheterna är nästan alltid som natt och dag och ändå är de flesta uppväxta under samma tak med samma förutsättningar. Mina barn är Pseudotvillingar som det kallas, de är födda väldigt tätt med bara 1 år och 2 månaders mellanrum så de har dessutom växt upp väldigt "tight". De har delat rum (t.o.m säng), leksaker och regler men är ändå är de så olika i sina sätt att vara. Bilderna är tagna på vårt bröllop för fem år sedan så de är lite äldre nu, lite mer ansiktshår på den ena och lite mer mascara på den andra. Igår kom dessutom Malin hem mörkhårig efter ett besök hos frissan, de blir bara mer och mer självständiga och fattar sina egna beslut men det är förstås helt naturligt eftersom de ska frigöra sig från oss nu, snyft!









"Det finaste man har det sätter man på bordet" sägs det. Nu funkar det inte riktigt så bra rent praktiskt när det gäller nästan vuxna barn så jag tänkte välja väggen. Bloggerskan Sofia med Lilla Tildes hem gjorde nyligen ett inlägg och visade desssa fina bilder från Sisters Agency med stora fina canvastavlor så jag blev lite sugen att göra en förstoring i svartvitt. Jag tänkte ta en bild av barnen från bröllopet där de är på samma foto men jag hittade inte de bilderna i datorn just nu. Är det någon som gjort en canvasförstoring och blivit nöjd? Då får ni gärna tipsa om vart man kan skicka in bilden.


Idag blev det Scampisallad från Vapiano till lunch. Det åt jag nästan varje dag i somras sittandes på gröngräset i parken så jag måste säga att jag fick lite sommarfeelings, kunde nästan känna doften av värme. Det gällde bara att inte titta ut genom fönstret samtidigt för då försvann dofterna direkt.


Ha en mysig kväll!




6 kommentarer:

  1. Så fina barn!
    Du är för rolig med "..mer hår o mer mascara.."
    Vapiano har syrran pratat om, är inte det stället Ingrosso har?! Får pröva det nästa gång jag är i Sthlm. har inte någon canvas hemma men har hört att det är en bra grej.

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Tack för paketet! Téet var jättegott!!

    Fina barn du har! Ja, visst är det det bästa man har!

    Sov gott!Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag brukar göra mina canvas på Fuji Direkt. De har blivit jättefina. Och med dina sötisar kan det inte bli annat än bra :)

    Lycka Till!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Fina bilder på barnen=) Nu är tävlingen om en personlig & valfri tavla utav mig avgjord.
    Vinnaren presenteras på bloggen nu så klicka in och kolla om det var du :-).
    Ha en trevlig fredag & Tack för att du var med och tävlade :-)

    SvaraRadera
  5. Vilka söta barn du har!
    Jovisst är det konstigt, det där med personligheter. Jag har också två barn, en av var sort och de är så olika man kan vara. Ibland undrar jag hur de hade varit om de hade bytat plats i syskonskaran. Förmodligen helt annorlunda.
    Att längta till våren och värmen, det skriver jag också under på. Speciellt idag när det ösregnar ute och det är allmänt kallt, blött och grått.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder på barnen!! Så kul att ha. Stora blir dom fort också och snart flyttat.

    / Kia

    SvaraRadera