torsdag 10 februari 2011

JOHN BLUNDS RUM




En liten glimt från vårt sovrum med murriga väggar som är målade i färgen "Mullvard".



God kväll i snöyran!


Herregud vilken mardrömsresa det var hem från jobbet idag med en massa snömodd på motorvägen. Jag hade värsta spänningshuvudvärken när jag kom hem som inte riktigt har släppt än. Det här väglaget går inte riktigt hem hos mig.



Hemska stora teven och det ser ut som om sängöverkastet är gult i skenet från lampan men det är vitt. Sunkfoto (graf). Vi hade en mindre tv tidigare men den har sonen i sitt rum nu, jag ska nog fråga om vi kan byta.


Snart ska jag få fixa i ordning sovrummet men badrummet måste kaklas om först (och nu har maken ryggskott) eftersom väggen där teven sitter ska sågas upp för att greja med några rör eller nåt. Sen ska det minsann piffas till och målas men inte helt vitt även om det är en given favorit men det känns lite för ljust med ett helt vitt sovrum, jag är så van vid det här mörka nu när jag ska sova.


Det enda bra med sovrummet just nu är supersköna sängen från Lectus och mysiga sängkläder från Himla.


Idag latade jag mig rejält och köpte hem färdiga köttbullar från Östermalmshallen. De brukar jag köpa hem på julafton också och lura alla att jag har gjort dem själv. De är väldigt goda. Jag ska nog faktiskt krypa ner under täcket nu och titta lite på den stora teven.


Ha en skön kväll!



2 kommentarer:

  1. Oh, sovrummet! Längtar tillbaka till min säng igen..idag var det trögt att lämna den.
    Jättefint, inte att mannen har ryggskott utan ert sovrum. Himla fina sängkläder! Där fick jag allt till det...

    Kram o SKÖN fredag på dig! Tina

    SvaraRadera
  2. Vitt sovrum skulle jag inte heller vilja ha! Det blir för ljust, vad ska du välja?!

    Tack för teet, det smakar så himla gott!! Jag tror inte det finns att köpa i Norrköping.. mumsigt!

    Ha en skön fredag! Kram

    SvaraRadera