fredag 11 februari 2011

HEMMADAG




Pannkakor - dagens lunch.



Insnöad fredag!


Plogbilen hade det körigt idag på morgonen och likaså jag. Jag kom jag inte många meter innan bilen körde fast. Vi bor inte på den mest trafikerade vägen i universum och plogbilen har förstås sina prioriteringar så idag blev det en "jobba hemma dag" och inte är jag särskilt ledsen för det. Däremot planerar jag tusen saker som ska göras när jag jobbar hemma men jag sitter mest framför datorn och jobbar iallafall och hinner ingenting.



Lunchdags

Jag och Victor, som också var hemma idag eftersom skolbussarna strejkade mumsade i oss smaskiga pannkakor till lunch.



Härute var det däremot kaos i lunchkön.

De förvirrade stackrarna hittade inte sin matkrubbor under det flera decimetertjocka snötäcket som kommit under natten. Jag ska gå ut och gräva fram krubborna nu innan det blir mörkt.

Ha en härlig fredagkväll!



2 kommentarer:

  1. Snökaos, det är vi förskonade ifrån här i Skåne.
    Det verkar ändå som om du har fått gjort en del fastän du arbetade hemma, det är väl ändå det som är meningen.
    Så fantastiskt att du har skogens djur så utanför ditt fönster.
    Ha en skön fredag kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du fick nog tillräckligt gjort. Åtminstone fick du äta lunch med din son, det är alltid trevligt!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera