lördag 5 februari 2011

LÖRDAG MORGON

Ovan takdusch (50x50 cm) ska monters i badrunmmmet på övervåning när vi kaklar om det. Den är väldigt stor så det känns som om det kommer att gå åt en del "onödigt" vatten när man duschar. Undrar också hur trycket blir...hmm. Jag ska nog inte undra så mycket, det blir säkert jättebra.


Hello!!!

När resten av familjen vaknat till liv ska vi åka ut i skärgården till en liten ö som inte ens har någon förbindelse med fastlandet så man måste gå på isen sista biten för att komma dit. Usch vad jag inte gillar det kan jag säga även om jag fått information om att isen nu är 70 cm tjock och stora tunga maskiner åker på den men det hjälper inte riktigt ändå, jag gillar det i allafall inte. Min mans syster bor där på ön och hon har födelsedagskalas idag så det är bara att ta tjuren vid hornen och traska över helt enkelt. Vi firar midsommar där varje år också men då slipper man isen och kan ta båten, mycket mycket bättre.


Hoppas ni får en superdag och slipper ispromenader!



Vi ses!

6 kommentarer:

  1. Åh det låter som ändå väldigt underbart! Ha en skön lördag på ön

    SvaraRadera
  2. Båt på sommaren låter bättre, tycker jag med.
    Hur som helst ha så roligt på kalaset och var rädda om er där ute på isen!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Håller med dig angående ispromenaden, tycker inte heller om att gå på is, mycket roligare att åka båt i sommarvärmen :)

    Takduschen kommer säkert att bli bra, snygg är den i alla fall!

    Sofia

    SvaraRadera
  4. Vilken rolig dusch. : )
    Blir nog jättebra med en massa vatten.

    Ispromenader kan vara lite sådär. speciellt när det knakar så att man tror att det ska brista.

    Hoppas ni fick ett trevligt kalas.
    / Kia

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni hade kul. Och att isen höll, även på hemvägen när ni ätit och var mätta och tunga;)

    Ha en skön dag! Marie

    SvaraRadera
  6. Vi har en takdusch men den är ca 25 cm i diameter och en ännu större skulle vara underbart! Dock tror jag att du kan ha rätt vad gäller trycket - å andra sidan kanske du bara behöver stå några minuter längre och njuta av ditt heta tropiska regn!

    Hoppas det gick bra över isen!

    Hälsningar Cecilia

    SvaraRadera