söndag 6 februari 2011

VI ÖVERLEVDE

Bild lånad från nyheter.se.msn.com

Hej!

Gårdagens ispromenad gick hur bra som helst alla gäster kom både dit och hem utan några dopp i isvakar. Jag glömde förstås kameran hemma annars hade ni naturligtvis fått se oss "live" därute på isen. Det var jättetrevligt på ön också vi blev bjudna på en gudomligt god thaibuffe som en annan svägerska (thailändska) hade fixat iordning . Det var som att flytta sig tillbaka i tiden några veckor när vi var på semester därnere, jag bara älskar den maten. Tårtan till efterrätt med hemmagjord Lemon curd och bullarna med "mormors hosta" var inte heller fy skam. Det var faktiskt tur att isen även höll på hemvägen när vi alla blivit så pass mycket tyngre.

Idag har vi fyndat på blocket också. Malin har fått ett nytt skrivbord hennes gamla har hängt med sen hon var 10 år, inte för att det är nåt större fel på det men det är alldeles för litet hon får inte riktigt plats att bre ut sig med både dator och alla böcker när hon ska plugga. Men nu kommer det att bli bättre och naturligtvis MVG i alla ämen. Får se om hon vill att jag ska "piffa" till det nåt med färg eller om det får komma på plats direkt.

.....och ni har väl varit ute i solen idag? Det har ju varit helt fantasktiskt väder!

Ha en härlig söndag kväll!



1 kommentar:

  1. Pju, vilken tur att ni kom hem oskadda!
    Menyn lät inte dum...
    Hos mig har dimman legat tät, nej ingen sol på mig idag inte.

    Kram Tina

    SvaraRadera