onsdag 1 februari 2012

EN LILA BOLL







Hallå!

Lite gulligt var det när min man kom hem med den här lila bollen under armen idag. Han hade fått rådet av sin PT tränare att använda en pilatesboll eftersom hans ena skinka inte var lika muskulös som den andra (det kunde han ha frågat mig om..ha ha ha). Två likadana skinkor kommer att ge honom bättre stabilitet i golfsvingen och om det är nåt som kan förbättra golfen då gör han definitivt som han blir tillsagd. Själv är han inte lika förtjust över sin "rehabboll" som han kallar den men killar vill ju helst bara träna med tuffa hantlar och skivstänger.

Funderar faktiskt själv på att skaffa en pilatesboll och byta ut kontorsstolen mot den, någon som provat det?

Nu ska jag kika vidare på Emma Igelströms tuffa liv på trean!


Ha en mysig onsdagskväll!

KRAM


5 kommentarer:

  1. Ha ha underbart skrivet som alltid hi hi kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Det vore nåt det, att byta ut stolen på kontoret till en boll. Har man inte fått uppmärksamhet tidigare så skulle man garanterat få det då.

    Allt för golfsvingen :-)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Har inte provat det men det var en bra idé! Om den är tillräckligt hög.

    Vad duktig du är med GI - känns som att jag fuskar hela tiden och då blir det inte bra.
    Hur går det med Essie nagellacket? Blev det bättre denna gången?

    SvaraRadera
  4. Har inte provat att byta ut stolen mot en pilatesboll men det låter som en mycket bra idè, ska faktiskt testa det själv. Tack för tipset!

    Tack ditt inlägg på min blogg, alltid trevligt att få kommentarer på bloggen.

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  5. Jag har en boll, lila den också. Köpåte den efter första barnet och tränade duktigt och länge speciellt när hon sov. Sedan sov hon mindre och bollen blev liggande. Men när jag blev gravid för andra gången satt jag på den ibland vid skrivbordet och tyckte det var skönt. Den var även superbra när jag hade värkar innan vi åkte till sjukhuset att sitta och gunga på då man fick rätt ställning. Sedan blev det för trångt där vi bodde för att ha en stor boll uppblåst i en hörna så nu ligger den i ett skåp. Blir lite sugen på att ta fram den, gillade att sitta på den ibland.
    Tänk vad vissa män gör för golf!?
    Kram och ha en fin helg.
    Anette

    SvaraRadera