fredag 21 september 2012

STEL SOM EN PINNE




Lite fika i väntan på tåget hem.


God kväll!


Behöver bara gnälla lite över att jag är väldigt stel mycket stelare än de flesta andra och jag kan verkligen inta fatta hur det kommer sig. Jag var gymnast när jag var yngre och hyfsat vig, inte en gummimänniska men jag minns ett foto jag har ute i förrådet där jag är ca 15 år sitter i spagat på en bom. Helt otroligt hur jag kan ha förvandlats till en stel pinne eller snarare en grov stel Ek-gren, hur som helst så känns det väldigt frustrerande. Det är nästan benen som är värst, framsida och baksida lår som krampar och har sig titt som tätt. Kanske borde kolla upp detta med något proffs.

Det var extra märkbart på Yogapasset idag, flera övningar kunde jag inte ens göra och för att inte tala om stretchen innan dansen nu på kvällen. Baletten är förresten utbytt mot Street Jazz och inte på grund av stelheten men vi kände bara att vi ville prova på något nytt ett tag och det är jättekul....än så länge.

Så det är fortfarande ömma dansfötter som gäller på torsdagar och Malin hälsar och tackar så mycket för era söta kommentarer om hennes Ronja look :)


Vi ses!

KRAM


10 kommentarer:

  1. Lite gott kaffe och en munk hjälper mot så mycket ;)

    Hoppas du känner dig mindre stel snart.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ajj hoppas du kommer upp från sängen idag!!

    Fikat hjälpte en liten stund kanske :)

    Ha en skön fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att du lämnade en kommentar så vi hittade till din trevliga blogg :)
    Tack, ja han är verkligen min lilla guldklimp <3

    SvaraRadera
  4. Åhh gooo fika! ;)

    Haha ja men SOA är grym du gör verkligen rätt i att streck kolla på den. :P
    Det gjorde jag med fyra första säsongerna kanonbra dock.. Se till att ha MYCKET tid man vill liksom inte gå därifrån. ;)

    kram.

    SvaraRadera
  5. GOFIKA gahhh mums och TACK kära bloggvän för att du finns och för dina kommentarer gahhh blir så GLAD kram Sofia på jobbet med problem med internet hemma morrrrrrrrr!

    SvaraRadera
  6. Hoppas det inte ömmar idag! kram

    SvaraRadera
  7. Nu kan jag inte låta bli att berätta om en släkting, han kom in på akuten gammal och skröpplig av reumatism. Läkaren frågade vad som var fel? -Jag är stel i varenda led utom en, svarade han. Gissa om vi skrattade...

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  8. Aj, aj...det låter ju inte kul, kanske du måste kolla upp det hos farbror doktorn:)

    Kaffe&munk gör nog att det känns lite,lite bättre!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  9. Jag kan också vara stel ibland då jag suttit länge, vet inte heller varför, hmm

    Sicket gott fikabröd då ;)
    kramar

    SvaraRadera
  10. Har också kommit igång att träna, hyfsat nu i höst.
    Skönt att komma igång även om en och annan muskel blir lite stel.

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera