onsdag 19 september 2012

VOFFO GÖR DI PÅ DETTA VISET

Min lilla "Ronja" 


Hej!

Dagarna bara susar förbi och igår hade jag inget internet hemma, lika bra det så slapp jag avreagera mig här på bloggen för gårdagen var verkligen en skitdag i alla kategorier. 
Igår hade också Orvar namnsdag. Jag känner ingen Orvar men det fanns en karaktär i Bröderna Lejonhjärta som hette Orvar han blev tillfångatagen av den onde Tengil. Vilken lyckos man haft som växt upp med alla dessa underbara Astrid Lindgren karaktärer, Pippi, Emil, Madicken och inte minst Bullerbyn där önskade jag att jag bodde när jag var liten och alla hennes filmer gillar jag fortfarande att se.

Skönt också att Saltkråkan AB backar och låter den avlidne 3-åringens familj använda Herr Nilsson i pojkens dödsannons, i vissa avseenden är media väldigt användbart. 
 
Nu ska jag surfa vidare och leta körkorts-intensivkurs till Malin och hon är faktiskt lite lik Ronja Rövardotter när hon färgat sitt hår brunt även om inte har någon lugg!


Ha en fin onsdag!

KRAM





12 kommentarer:

  1. Vackra vackra dottern så fin i sitt mörka hår och vackra blåa ögon. Henne har ni gömd i källaren va? puss din tanta i Tidahölm

    SvaraRadera
  2. Såg bara bilden först och tänkte "En vacker Ronja"...och det är hon ju även i dina ögon. :-)

    SvaraRadera
  3. Läste om det här med namnet, skönt att det finns människor som ser det lilla i det stora...
    Söta dottern, ni är lika tycker jag!

    kram

    SvaraRadera
  4. Ohh hon var verkligen en liten Ronja så söt =D

    Ohh vad rart att han fick använda den namnet i annonsen
    kramar

    SvaraRadera
  5. Så fin din Malin/Ronja är!

    Nu ska jag viska en hemlig sak...

    Min kaxiga, tuffa 14-åring ser då och då på olika Astridfilmer...jag tror hennes favorit är Saltkråkan.

    Slutviskat!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Dottern är verkligen en Ronja ;)

    SvaraRadera
  7. å va vacker hon är din Ronja.hoppas du får en bra torsdag i morron:)

    SvaraRadera
  8. Halloj!! Vilken härlig blogg jag hamnade i nu! Tack för titten inne hos mig förresten :-) Jösses vilken feelgood-blogg! Jag fastnade här en bra stund nu och sitter med ett leende på läpparna medan jag läser dina inlägg och tittar på dina bilder. Jag återkommer! Dottern är väääldigt mycket en Ronja! En jättefin bild!!!

    SvaraRadera
  9. Jag igen... jag lägger till dig i min blogglista. Hoppas att det är ok :-)

    SvaraRadera
  10. Astrid Lindgren har verkligen varit den som satt pränt på min uppväxt. Och sagorna håller måtten än idag.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Vet du att Pippi har idag flyttat hit till andra sidan jorden ;) Det är "Book Week" på Emilys skola och hon har gått iväg utklädd till Pippi med apa och hemmagjord "kartong" häst (tog mig halva natten gäsp!)
    Lilla syster är också utklädd till Pippi. Du lär kunna se dem bägge på bloggen så småningom.
    Tänk Astrid är fantastisk med alla sina historier. Jag har sett till att mina tjejer fått tillgång till böcker och film och just nu tittar minstingen på en pippifilm från 60-talet och tycker det är jättekul.
    Kul var också att alla vi mötte påväg in i skolan sa Hej Pippi Longstocking till båda tjejerna. Det visar ju på vilken utbredning hon har fått.
    Ja hon ser verkligen ut som en liten (sorry stor) Ronja dotra din!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Jättesöt dotter!
    Faktiskt lik Ronja och henne gilla jag :)
    Kram

    SvaraRadera