söndag 23 december 2012

DAN FÖRE DAN FÖRE DAN





Tjohej!


Idag blev det en mysig fika på stan och de två sista julklapparna är inhandlade. Nu ligger det 26 paket på golvet och väntar på etiketter. Jag gör som min mamma alltid gjort och slår in alla paket allt eftersom under december och på julafton sätter jag på namnetiketterna. Just när man slår in paketen känns det så självklart att man ska komma ihåg att det där är just hennes eller hans julklapp men nu finns det absolut ingen självklarhet över den där pakethögen på golvet. Det blir till att gnugga geniknölarna i morgon och använda någon typ utav uteslutningsmetod, efter några "om och men" så brukar det bli rätt till slut. Mamma har bara floppat ett år och då fick samma person fel julklapp tre gånger innan ordningen var återställd. 

Nej nu får det bli en varm dusch och sen krypa ner i renbäddade sängen!



Hoppas ni haft en mysig dan före dan före dan!

Kram



8 kommentarer:

  1. Vilket vågspel!
    Men det är ju verkligen spännade Även för dig som slagit in paketen :)
    Kul!

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Oj det var modigt att vänta med etiketterna. Det hade jag aldrig klarat.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Hade jag aldrig fixat, ha ha!
    Hoppas rätt klapp kommer till rätt person nu :)

    SvaraRadera
  4. Oj...det kan bli svårt det där. Men du fixar det säkert :)
    Jag rullar in och skriver på dom,på en gång.
    Annars vet i katten hur det skulle ha slutat ;)
    Ha nu en riktigt god jul.
    kram!

    SvaraRadera
  5. Oj det var ett annorlunda sätt!! ;-) Men alla sätt är bra utom de dåliga. Själv brukar det bli dagen innan på kvällen och då blir det ett paket, papper, snöre och ettikett på en gång för annars skulle nog ingen få rätt grejer.
    Så så ser min kväll ut i dag. Denna december har varit helgalen från början till slut inte alls så organiserat som det brukar. Har lagat en massa igår och idag men nu är det klart, bara inslagningen kvar.PUST!!
    Ha nu en superskön jul, borta. Hoppas det blir go mat, rätt klappar (fast det kan ju höja stämninbgen om det inte blir det) och en massa trevligt umgänge. Vi hörs längre fram när alla galna juldagar lugnat ner sig något.
    God Jul och kram på dig vännen!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  6. Kikar in för att önska er en riktigt God Jul & Gott Nytt År!
    Kram Milla ♥

    SvaraRadera
  7. Ohh vad spännande och roligt att se sedan då om man satt etiketterna rätt, kan ju bli en rolig lek det med, fniss

    Ha en underbar dan före dopparedagen nu
    kraaam

    SvaraRadera
  8. Haha ja här räcker det med att jag glömmer på ett paket, så är det kört!
    Idag när vi skulle sätta rim på paketen, kom jag inte ihåg vilka paket som hörde till rätt rim!
    Ha nu en riktigt God Jul!!
    Kram Helena

    SvaraRadera