måndag 17 december 2012

VIT JUL




Den första snön som kom i slutet på november ligger faktiskt kvar och vi närmar oss en vit jul vilket är helt underbart det är ju ändå då man vill ha snön.



Hej!


Enligt väder prognosen ser det kallt och snöigt ut resten av veckan också så det är nog ingen risk att de här snödrivorna försvinner på en vecka. Vi ska dessutom resa ett par timmar norrut över jul och där är det ännu mer snö så vi kombinerar julfirande med lite skidåkning om det inte blir att för kallt.



KRAM




20 kommentarer:

  1. Hej, har precis hittat till din blogg och kikar runt lite! Här regnade snön bort i helgen, trodde verkligen den skulle ligga kvar... Som tur är åker vi också norr ut över julen så det blir snö iallafall!

    Återkommer :)

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt med en vit jul och den ser ut att stanna även här även om det har töat idag :) Ha det gott och hoppas att ni får tillfälle till skidåkningen. Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Ja jag håller verkligen tummarna för att snön får ligga kvar nu, det ser positivt ut enligt prognosen :-).
    Härligt med skidåkning, ska försöka få till lite jag också under julledigheten :-).
    Och jag säger det igen, gud så fint ert hus är!
    Ha det! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det låter med julfirande och skidåkning :)
    Det är nåt jag saknar, klarar inte skidor längre, men promenader i helgen blir det nog några stycken. ;)
    Ha de så gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Här i norr har vi snö så det räcker och blir över...för min del hade det gärna fått vara grönt..;-) Trevlig måndag! kram

    SvaraRadera
  6. Här har den regnat bort men jag tar det med fattning! Fast visst, julstämningen ökar klart när det är lite snö.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så härligt hade önskat att vi oxå kunde få en vit jul, men tyvärr bjuds det tö och slask. Ha en fin fin kväll.

    SvaraRadera
  8. Här blir den definitivt grön med bruna inslag...

    kramen

    SvaraRadera
  9. Härlig bild...
    Här får vi en vit jul iaf...just nu töar det, men det ska bli lite kallare...så den ligger nog kvar...
    Ha det gott!
    Bia

    SvaraRadera
  10. Vad skönt för er. Jag är avundsjuk!!! Här regnar snön bort som bäst just nu tyvärr. Är det ert hus? Jättefint.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. härligt,hos mej har nu nästan allt regnat bort..:( får se om det kommer nån ny snö. må gott

    SvaraRadera
  12. Åh va mysigt, här hos oss har det smält bort väldigt mycket, hoppas det kommer nytt till julhelgen:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  13. Nu blir jag avis. Här är det grönt, så drömmen om en vit jul är förbi. Ha en härlig vecka. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Åhhhh mysigt här regnar snön bort just nu. Plusgrader what the f..k ; ) har du ordnat alla julklappar än? Det har inte jag hjälp!!! Kram din bloggvän i Hjo Sofia

    SvaraRadera
  15. Ja då får du njuta för alla som inte får snö till jul!
    Hoppas det ligger kvar lite iallafall, hos oss!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Näe det är kallt här med så vi får nog ha kvar all vår snö, hoppas =D, det håller sig på några minus, men skulle bli kallare sägs det. SÅ fint erat hus är

    ja så hade vi förra året, vi åkte bort över julen till mina föräldrar, men i år har vi firandet hemma hos oss, så det blir lite med pul då =D
    kramar

    SvaraRadera
  17. Hemma på min gata är det så himla mycket snö och så mycket vinter kvar.
    Kramen

    SvaraRadera
  18. Jag tror oxå att det blir en vit jul !!
    Bor du i det huset ??
    Så himla FINT !!
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  19. Tack för din award! Vad glad jag blir att du tänkte på mig:)

    Visst är det underbart med snö. Här känns det som om det började snöa lagom till första advent och sen har det snöat varenda dag sen dess! Känner också att vi har så mycket snö att det inte kommit försvinna även om det varit mildare ett tag nu. Härligt!

    Kram

    SvaraRadera