torsdag 31 januari 2013

FÖRÄNDRINGAR



Jag har inte bara filofaxen, det finns en hel del fina skrivböcker att klottra i här hemma också.




Hej!


Vad roligt det var att läsa era kommentarer angående kalendrar och jag tror jag behöver jobba lite med att stimulera hjärnan. Jag lägger inte mycket på minnet utan skriver upp det mesta men det är nog som sagt en träningssak och jag känner mig lite hoppfull för kan ni så kan säkert jag lära mig. De flesta av er har förstås någon typ av kalender antingen en vanlig eller en i mobilen/datorn som används för viktiga saker som tex tandläkarbesök och födelsedagar mm. Det behöver naturligtvis jag med och det bästa är nog om jag byter ut filofaxen mot en mobilkalender för annars kommer jag nog snart att vara tillbaka i samma mönster med allt klotter och alla post-it lappar.






Det här styrda beteendet går långt tillbaka i tiden. En sådan här lapp satt på mitt skrivbord från ca 10 års ålder. Krysssa betydde att jag skulle kryssa över dagen i almanackan och titta om det stod något viktigt där och täcke betydde att jag skulle ta av täcket från min fågelbur. Vakna känns verkligen som en viktig punkt. Tandborstningen glömde jag skriva in den stod mellan äta och klä mig. Ni som undrade lite misstänksamt om jag verkligen skrev upp när jag skulle blogga, måla naglarna och ringa mamma kanske förstår att det verkligen är så illa men tack och lov har vakna och kissa fallit bort under årens lopp, det sköter sig själv numera.



Nu till en annan förändring, idag har jag nämligen sminkat mig och det hör inte till vanligheterna heller. Det sker nästan uteslutet bara vid fest. Anledningen är att jag läste det här inlägget och jag som inte har några små ärliga barn kände att jag fick ta till mig lite av det jag också. Nytt smink är beställt från Lookfantastic (fast det kommer aldrig att bli som hos K, oroa er inte, och om ni inte kommer ihåg mitt hemma hos inlägg hos henne så kika här) och i morse sa Malin sa att jag var fin och undrade vad jag skulle ut på för skoj ikväll så nog syns det skillnad i alla fall. 
Förändringarnas tid är kommen.




Nu ska jag hoppa i säng det blev en sen kväll med middag på Pontus idag!

KRAM



13 kommentarer:

  1. Inte vet jag vad som är bäst av en filofax eller en mobilkalender. Jag har haft filofax i många år och gillat det.Nu har jag en vanlig hederlig kalender där jag fyller i mina åtaganden för hand. Så gammalmodig är jag! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hihi, den där lappen skulle kunne vara tagen hemma hos mig, skratt, fast i dagsläget ;)
    Ha en fin fredag, kram.

    SvaraRadera
  3. Man blir ju lite extra fin då man målat sig.
    Därför målar jag mig varje dag ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Alltid bra med förändringar :-).
    Jag sminkar mig inte så mycket heller, men sedan fick jag höra att det är bra med en foundation när man sitter mycket framför datorn som lite skydd, vet inte om det verkligen är sant men nu kör jag med det och så mascara som jag inte klarar mig utan ;).

    Ha en fin fredag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Hehe jag sminkar mig alltid, det är som en rutin för mig =D, samt kul att höra hur andra gör för att komma ihåg kan jag tro =D

    Ha nu en toppenhärlig kväll, kramar

    SvaraRadera
  6. Oftast kommer jag ihåg det jag SKRIVIT upp - oftast! :)
    Sminkar jag mig inte beklagar omgivningen min sjukdom, alla är vana :)

    Ha en finfin helg! Kraaaaam

    SvaraRadera
  7. Hi hi jag skriver inte uppn så lite som möjligt. Ibland blir det som när de skulle köpa falukorv i Bullerbyn = flera vändor till affären ; ) kram och njut av Pontus ; ) mat! kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Jag mår bra när jag sminkar mej...så det går på rutin:)
    Önskar dej en mysig fredag vännen!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Här är det både små noteringar här och där samt en runda med sminkborsten som görs varje dag :-) Ha en go fredag!

    SvaraRadera
  10. jag måste skriva upp tider för att komma ihåg dem...i min lilla kalender som jag alltid har med mig...kramen

    SvaraRadera
  11. Haha vilket härligt inlägg du har skrivit, skönt att kissa och vakna är strukna från listan!
    Ha en go helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  12. Haha känner igen det där med post-it lappar överallt! Det har jag med både hemma o på jobbet ;)
    Ha en fin helg, kram Suss

    SvaraRadera
  13. Hahahahaha!!!! Det var faktiskt en av de roligaste lappar jag sett! Men visst....skrattar bäst som skrattar sist...har kanske inte haft en sån lapp, men väldigt många andra som är minst lika....ska vi kalla dem för 'detaljerade'! ;)
    Kram!

    SvaraRadera