tisdag 26 februari 2013

GODMORGON



Jag som ligger lite efter nu måste ändå få gratulera svenskarna som kammade hem fina priser på Oscarsgalan häromnatten. Verkligen kul och nu måste man ju bara se på "Searching for Sugarman"




Go' morrn!

Helgens mat och bakhysteri tog ut sin rätt så nu har jag precis vakant upp efter 36 timmars sömn. Känner mig ganska utvilad och febern är nog på väg bort är bara lite snorig och rosslig i halsen fortfarande men jag ska prova på att vara vaken idag så kanske jag orkar med jobbet i morgon. Tack för alla fina kommentarer om bakverken, mamma tycker jag ska bli bagare (snäll som hon är) men jag är inte alls morgonpigg så det passar inte så bra.




Måste bara tipsa er om ett gott vin eller goda viner rättare sagt jag har nämligen hittat en ny favorit och de kommer från distriktet Valpolicella. Ripasso eller Amarone, lika goda båda två fast Ripasso är lite mer lättdrucket. Vi drack en variant hos svägerskan på Annanadagen och jag blev fast, nu provade vi några fler som jag köpte med mig hem från kryssningen.


Ha en härlig tisdag!

KRAM



4 kommentarer:

  1. Go middag!!!
    Har sovit länge idag, men nu ska jag sätta fart, började med ett Yoga pass, nu ska jag äta...sen blogga lite...jaa dagarna rinner iväg...skulle också vilja se searching for Sugarman...missade galan. Vilka fina bakverk i förra inlägget ;))
    Krya på dej!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Tack för vintips!
    Alltid lika roligt:)

    Härligt att vara en fena på bakning och det kan ju behövas även om man inte har det som jobb...godare och ibland billigare, och helt utan hästkött i...hihih...;)
    ...perfekt

    Hoppas du får en finfin dag
    Ann-Louisekram ♥

    SvaraRadera
  3. Oj sovit 36h?, stämmer det, skratt =D

    ha nu en bra dag
    kramar

    SvaraRadera
  4. De där vinerna är mums!

    Krya på dig.

    Kram Lena

    SvaraRadera