tisdag 12 februari 2013

TEMLOR




Hembakta semlor dagen till ära. 




God kväll!


Min man älskar semlor så det är inget vi hoppar över här hemma, däremot hoppade vi över middagen eller den bestod helt enkelt av semlor kan vi säga. Malin hade ätit rester från igår så ni inte tror att vi inte ger vårt barn mat.






Semlor är inte min favorit men jag kompenserade detta helt enkelt med med varm choklad och marshmallows.





.....och nu har jag lärt mig av Helena hur man dricker varm choklad med marshmallows, man ska inte ens se chokladen, mums!





Ha en fin fettisdagskväll så ses vi i morgon!


KRAM








17 kommentarer:

  1. Är du säker på att du hällt i choklad? Tror du skippa den! : )

    Majs flickan. Det var ett bra namn.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Du, den chokladen måste varit ljuvlig :) och semlorna såg bra goda ut de också.

    Ha det toppen! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Vilka fina semlor finis : ) choklad gahhhh varm som kall som mjuk som hård gahhhhhhhh älskar all choklad (nästan) Jag är så trött nu efter en dag i backen och så lite löpning på det ; ) galen Fia ibland!! kram din bloggande vän i Mora

    SvaraRadera
  4. Muuuuums så gott, samt så fina semlor

    SvaraRadera
  5. Det tog ett tag innan jag fattade att DET var koppen med varmchoklad som syntes i bild. Trodde att det var skålen med mashmallows och att koppen var utanför bilden!!! Wow går det ens att dricka eller är det därför det ligger en sked där?
    Söta små semlor du lyckades få till. Jag gjorde små men mina blev ändå stora.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Hmmm, kanske skulle kommit och fikat hos dig istället *hihi* Mums! Här hemma blev det semla med, alltid gott. Ha en toppen dag! Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken god fika! Här blev det en semla till Husse medan jag kalasade på hallon... Suck.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Mums, åt också en semla igår :) Håller tummarna för att det går vägen med jobbet för majsfli..dottern! Det är roligt när de har lätt att få jobb men så är de ju sociala också =D
    Ha en fin onsdag, kram Milla

    SvaraRadera
  9. Men vad ljuvligt gott det ser ut, vilka fina fluffiga semlor. Precis så ska de se ut :)
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Det låter gott med hembakade semlor!
    Det får jag testa någongång.
    Igår blev det köpta då tiden inte fanns, men goda var dom ;P

    SvaraRadera
  11. Oooo vilket mys åå så bra nu fick jag en idé av dig ..det där måååste jag prova ...alltså varm choklad och marshmallows...det kommer nog döttrarna gilla!! :)
    Hos dig ser det ut som värsta bageriet, vilken fest...här "slank" det också ner några semlor men min ena halva sparade jag tills idag...mäktigt det där med semlor...
    Hoppas din onsdag blir fin vännen <3
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  12. Såg smaskigt ut! Dotter kallar dem för messlor :-)

    SvaraRadera
  13. Ser ju farligt smarrigt ut det där!! Jag älskar varm choklad!

    Hoppas dagen varit bra

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  14. Så gott!!! Vi har faktiskt missat att äta semla idag, men mest för att vi inte hunnit med det :-) Grejerna finns hemma, så vi får ta det en dag efter alla andra :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. Ja, men det blir personligare om man använder mobilbilder också, för man har ju en vardagsblogg och inte enbart en fotoblogg
    kramar

    SvaraRadera
  16. jösses vad gott det såg ut!! Särskilt den varma chokladen! ååååå
    bäst jag går o lägger mig nu tror jag :)
    kram

    SvaraRadera
  17. Temlor är mums! Säger en som är uppväxt med Ture Sventon! :D Kram

    SvaraRadera