onsdag 12 juni 2013

BRUNT BLEV SVART





Hörnbordet i ny skepnad.



God kväll!


Lite målarfärg och vips så har man nästan ett nytt bord.




Så här såg bordet ut före och min plan var egentligen att betsa det och behålla den bruna färgen men det funkade inte så jag valde istället att måla det med svart färg som jag hade hemma.





Den omtalade röda väggen (för er som inte var med då kan se den här) är borta för längesedan men nu börjar mina färg-geni-knölar jobba igen och jag är sugen på grått, vi får väl se.





Studentblommor som börjar se lite ledsna ut.





Ny mörkgrå skål från Allrum.






Flaggan i topp för de blågula boysen som vann kvalmatchen mot Färöarna ikväll. Det gick ju inte så bra sist så det var skönt med vinst den här gången.


Det gick inte så bra när jag skulle laga middag idag heller. Mannen (den ordinarie grillansvarige) var fullt upptagen med fotbollen så jag satte på gasolgrillen. När jag kom tillbaka en stund senare stod termostaten fortfarande på noll så jag tryckte på startknappen igen. Då bara smäller det till, dörrarna under grillen där gasolen står bara flyger upp och ut kommer värsta eldmolnet. Jag känner hur det hettar till över hela kroppen men tack och lov får jag inga skador bara lite skrumpna kläder. Vet inte vad som gick fel men jag hade nog tur och grillat blev det slut (även om inte jag var inblandad) och jag kommer aldrig mer att vikariera för ordinarie grillpersonal. .


Vi ses!





8 kommentarer:

  1. Men usch, kanske bäst du överlåter den syssla för de lät i ge vidare. Tur att de gick bra iaf!

    Bordet blev jättefint..:-)
    Vilken skillnad med lite färg.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Men fy vad hemskt! Det hade kunnat gå riktigt illa ju!. Usch.

    Vilken skillnad det blev på bordet. Jättesnyggt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Wow..vad snyggt bordet blev!
    Men Guuud...vilken tur att det gick bra. Det kunde ju ha gått riktigt illa där ju...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det blev ju riktigt snyggt och nu fick jag fin inspiration till vad jag kan tänkas göra med ett slitet sidebord vi har här hemma. Kram.

    SvaraRadera
  5. Men hjälp det kunde ju gått illa det där...
    Sidobordet blev ju jättesnyggt,ja lite färg, smack så har man en ny möbel!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Bordet blev väldigt snyggt i svart så det behöver du inte ångra!

    SvaraRadera
  7. Vilken skillnad! Älskar att måla om!

    SvaraRadera
  8. Vad snyggt bordet blev och hörru, du ska väl inte servera dig själv på tallriken heller? Skönt att det gick bra iallafall, det lätt otäckt tycker jag

    SvaraRadera