onsdag 12 juni 2013

GRÖNT ÄR SKÖNT




Mannen kom hem med en söt buxbom häromdagen. 



Hej!

I morse tog jag ett varv runt tomten med kameran. Tyvärr består den mest av gräsmatta, vi skulle verkligen behöva hjälp av en trädgårdsarkitekt och den där buxbomen i krukan kanske jag ska plantera ut i stället det finns ju gott om plats.





En liten schersminbuske som jag planterade förra året.




Tre syrénbuskar planterade jag också förra året och en av de blommade men den håller på att vissna nu.




Kaprifoler vid planket som borde blomma snart.





De här schersminbusken fick jag av svägerskan när de gjorde om sin tomt förra året. Två tredjedelar av döda grenar klippte jag bort i helgen men jag tror nog den tar sig ändå.




Den har massor med fina gröna skott. 




Kanske får jag ihop till en hemmagjord rabarberpaj i år..




Röda vinbär och krusbärsbuskar har jag flera av och de ger en bra skörd varje år.







Nej nu är trädgårdsturen över och det gick ju fort, nu ska jag ut och äta god mat med K.



Ha en mysig kväll!





14 kommentarer:

  1. Ni har ju en massa fint i er trädgård!
    Här skulle det verkligen behövas en trädgårdsarkitekt, funderar på att stenlägga hela framsidan snart, tror jag... Men grönt ÄR ju verkligen skönt - så kanske inte ändå:)

    Ha det bra!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig trädgård - och vilket hus, wow!

    SvaraRadera
  3. Vilket fint hus ni har! Och massor med saker i trädgården ju! Kaprifoler mot plank har vi också.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Ni har ju en hel massa i er trädgård runt ert vackra hus :) Så fint ni bor!!

    Hoppas dagen varit bra!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. Vår tomt består också mest av gräsmatta ;))....en trädgårds arkitekt får gärna komma till oss också;)))
    Vad fint det svarta bordet blev!!
    Ha en fin kväll min vän!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så fint hus ni har och vad mycket fint som kommit upp i trädgården. Krusbär mums marmelad! Jag är så mätt åt för många jordgubbar förut! kram din bloggvän i Hjo Sofia

    SvaraRadera
  7. strunta i pajen, gör rabarberchutney istället att ha till grillat! Nomnom! :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Mysiga trädgårdsbilder! Nu händer det mycket i trädgårdarna!
    Fint hus ni har, kram Suss

    SvaraRadera
  9. Men vilket vackert hus som skymtar i bakgrunden! Superfint!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Härligt med så stor fin trädgård som ni har..avundsjuk..;-)
    Jättefint hus har ni också!

    Må så gott
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Krusbär, vad trevligt att ha krusbär!

    Vilken tomt ni verkar ha. Där hade jag gärna gott loss :-)

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig trädgård du har, kan nog bli en o anan rabarberpaj, mums. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Tack för den snabba titten! Er trädgård kan man nog göra mycket spännande av! Mina fingrar är inte så gröna så vi har inte så mycket heller...

    Kram

    SvaraRadera
  14. Ja, grönt är skönt! Vinbär, krusbär, rabarber, mums!

    Ha ne bra helg! Kram Jennifer

    SvaraRadera