tisdag 9 juli 2013

OLIV OCH KAPRIFOL





Olivträdet som har återvänt från det döda.




Hej!

Det var inte många veckor sedan jag gav upp och tog det "döda" trädet under armen, gick ut i skogen och slängde det åt sitt öde. Inga blad  - inget liv var min teori. Efter att par veckor såg jag hur http://hemochtrevligheter.blogspot.se/ visade sitt "döda" olivträd som hade fått liv igen. Jag sprang ut i skogen och ja där låg mitt stackars träd kvar och kippade efter andan fullt med knallgröna fina små blad. Jag sa förlåt tusen gånger om på vägen hem och lovade att det aldrig kommer att hända igen. "Nobody puts baby in a corner" liksom.




Kaprifolerna är fast planterade i marken så de slipper tur och retur resor till skogen.



Gårdagens träning gör sig påmind i armar och axlar, tur att det så lägligt är benträning idag då - inte en chans att komma undan.



Ha en mysig tisdag!









6 kommentarer:

  1. Men oj, jag ska genast springa ut och titta på min blom-tipp. Jag har liksom också put'at min baby in a corner.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej. Viken tur att du läste i den bloggen. Nu har du räddat livet på ett olivträd, inte illa. Lycka till med ditt träd.

    SvaraRadera
  3. Vårt olivträd har gjort precis samma återhämtning och börjar nu få fullt med blad igen. Jag slängde det dock inte men visst var det nära ögat...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hahaha härlig historia ;-) mitt från förra året är stendött, råkade liksom stå kvar på altanen hela vintern men nu har jag två nya och ska försöka få dom att överleva!
    Kaprifolen dyker upp lite varstans som ogräs känns det som!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. hahaha du är ju för söt! Hoppas olivträdet förlåter dig :)
    kram

    SvaraRadera
  6. Men du, viken tur att det var kvar och har överlevt. Heja!

    SvaraRadera