söndag 22 december 2013

JULKLAPPSTEMA




Morgonens julklappsinslagning genererade i många rödvita paket. 




God kväll!


Ja det är viktigt att ha ett färgtema på julklapparna, det har jag förstått sedan jag började blogga och för min del blev det rött och vitt i år. Det jobbiga är när man blir erbjuden paketinslagning i affären, det är så svårt att tacka nej. De gör det så snyggt och proffsigt och så blir det en mindre i högen där hemma att ta hand om, att börja fråga vad de har för färg på papper och snöre känns lite för mycket så jag tackar oftast bara ja. Problemet är då att man får med sig de snyggaste julklapparna hem i t.e.x brunt papper och grönt snöre, helt missanpassade i sitt eget julklappstema. Än så länge paketerar jag i alla fall inte om dem utan de finaste klapparna får helt enkelt inte vara med på bild och så hamnar de längst bak under granen, helt galet. 

Det tar verkligen mycket tid det här med paketinslagningen. Idag hade jag planerat att få alla klapparna klara men jag fick nöja mig med hälften, de som skulle med upp till min släkt i norr. Vi har hälsat på där idag, bytt julklappar, ätit en god middag hos mamma och pappa och sett några exotiska vita snöhögar. Vi firar "vartannat år jul" så den släkt som kommer hem till oss på julafton är min mans eller det är väl min nu också när vi är gifta men ni fattar vad jag menar. Hur som helst så är jag inte klar med paketinslagningen, det får bli en fortsättning i morgon och då ska all julmat handlas också.



Hoppas ni haft en fin dan före dan före dan!










9 kommentarer:

  1. Ja, jag har också förstått att det tydligen är oerhört viktigt att paketen ska vara enhetliga och med genomtänkt tema. Visst det är ju jättesnyggt, men det orkar/hinner definitivt inte jag. Hur gör man om pappret inte räcker och det är slut i affären när man ska köpa nytt. Måste man då riva upp alla inslagna paket och slå in dem på nytt med det nya pappret. Hahaha. Eller är man så rutinerad att man ser till att köpa massor med papper i starten liksom. Och hur gör man då med det pappret som blir över? Slänger man det då, eftersom det lär inte lär passa till nästa års tema. Hihi, skruvade tankar, jag vet.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. jag tackar oftast nej till paket inslagning i affärerna jag vill pyssla själv och slå in mina paket i det papper jag tycker är vackrast, fundera på julklapps rim och sedan försiktigt lägga dem under granen. Ha en riktigt skön fjärde advent. Kram Åse

    SvaraRadera
  3. Ja dessa teman?! Räknas fyra likadana rullar från Ica maxi som tema ;-) jag är så elak minstingen får "bara" papper, det tar ju tid att slå in så barn under 10 år får bara det enkelt inslaget tjoff tjoff -klart!!! Några klappar är med omsorg ;-)
    Ha en fin fjärde advent
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Inte mycket julklappar här inte ,hihi......skönt tycker jag!............hoppas du har det bra i allt julstök så här dagarna före julafton......här sitter jag och lyssnar på julmusik....dom spelar ju bara sån musik på Radion hela tiden, hehe.....men lite stämning måste man ju få eller hur?....för snön lyser med sin frånvaro....gröna jular gillas inte av mej ;(.....idag blir det bara lite städning av badrum....sen bara myser jag ;).....önskar dej en riktig GOD JUL min vän......
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. Puuhhh jag är klar med julklappsinslagningen, men det var en hård strid med tejpen.......men nu ligger de där under granen o bara väntar på att bli upprivna. Önskar dig en riktigt God Jul. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Jojo det är viktigt med temat ;-)
    Inte en enda inslagen så det blir nog en sen kväll imorgon ... julgodis och tromtegröt pågår!
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  7. Hahaha, nej något färgtema har jag inte då skulle jag bli galen, blir enormta glad över de klappar som de slår in direkt i aff'ären :). Men jag kan tänka mig att det blir oerhört snyggt med färgtema, heja dig som orkar med det.

    Önskar dig en riktigt God Jul! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  8. Jag gör precis som du - slår in alla paketer själv! Dessutm slår jag in dem i wellpapp och annat så att man inte kan känna vad det är, eller se vad det är, på formen! :) Har ju ett par nyfikna tjejer här hemma som håller på att gå upp i limningen av nyfikenhet! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Aj aaajjj då!
    Jag som gått helt på det billiga ÖB-pappret!
    Hmmmm…ska tänka om till ett annat år :)

    Kraaaam &
    GOD JUL

    SvaraRadera