lördag 7 december 2013

SNÖ









Hej,


I går kom den, den vita snön. Nu har vi ett fint vitt pudertäcke runt om oss och jag har blandade känslor inför det här. Självklart vill jag ha en vit jul och allt blir så himla mysigt och ljust med snön men sen kommer baksidan av det hela och det är bilkörningen jag skulle nog behöva en till halkbanekörning tror jag för det här är verkligen min fasa. Jag minns förra året, då var det många gånger jag satt och grät bakom ratten - ja, så illa är det. Jag har en mils bilresa till tåget varje dag och den är en total mental och psykisk påfrestning jag spänner mig hela vägen och andas knappt så jag är helt slut när jag kommer fram. Normalt sett är jag en helt ok bilförare men på vintern förvandlas jag till mupparnas mupp och att långtradarna kör om mig säger ju en hel del.




Det blev i alla fall en nyinköpt julstjärna i år och jag nöjer mig nog med en, den var så stor..




Nej, nu vill dottern julshoppa, så jag följer med (om hon kör).



Ha en bra dag!





17 kommentarer:

  1. Visst är det fint med snön som lyser upp, här är en blandning av grönt och vitt!!
    Klart man ska vara försiktigt när man kör i halka, själv är jag lite av rallyförar sorten men när det är halt så är
    Jag med försiktig såklart
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Nu tillhör jag ju förstås dom som gillar snö på vintern, hihi.....ingen snö, ingen vinter ;))).....helst till julen också....den måste vara vit ;)......idag har vi varit på Julmarknad och det var mysigt med vit mark förstås....hoppas ni hade det trevligt med julshoppingen ;)))....och dottern körde väl ?;))
    Trevlig kväll min vän!
    Britt

    SvaraRadera
  3. Tycker inte heller om vinterkörning, rädd för att bli ännu en gång skadad av någon som kör för nära, har svårt för att bromsa eller är ouppmärksam. . .

    Kram N

    SvaraRadera
  4. För in del är det OK med en grön jul.

    SvaraRadera
  5. Men snälla vän. Usch, det där verkar jättejobbigt. Det där måste du komma över! Ut och rejsa på tomma parkeringar och lär känna bilen! ÖB-parkeringen är bra. Eller den lilla pendlingsparkeringen i ert lilla samhälle vid motorvägen kanske kan vara nåt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Gud vilken fin stjärna! Vi har ingen snö än, jag har lite blandade känslor känner mig i te så sugen och redo för snö men vill ha en vit jul!
    Hoppas att du hade en lyckad shopping! Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Jag är glad att jag inte behöver köra bil i snö längre. Körde aldrig mycket bil så länge jag bodde i Sverige ändå men gillade aldrig snön i kombo med bil.
    Jättefin och stor stjärna du fått upp.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Tycker inte heller om att köra i snö o halka, men jag tycker ändå det är mysigt med snö. I morse kom det ett fint snötäcke som vid lunch sveptes bort av regnet.....men hoppet om en vit jul finns kvar. Ha en mysig andra advent. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Vilken fin bild på en fin stjärna du tagit!

    Halkan är ett stort minus med vintern, det håller jag med dig om. det gäller att köra med förstånd. När jag läser den nakna sanningen om hur du känner inför bilkörning på halt väglag så tänker jag att det är klokt att öva på typ en halkbana. Detta måste övervinnas, det grejar du!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jamen du, ut och öva med sin bil ska man nog göra på vintern! Jag har ju 13 mil enkel resa till jobbet när jag ska dit, på vintern lider jag faktiskt mest av mörkret, inte av snö och is. Jag är nog t o m en av de där som gärna lägger mig i omkörningsfilen och drar om alla i ett snömoln :=) det mest läskiga är ju alla köer som bildas med alla som kör för tätt... kram Milla

    SvaraRadera
  11. Älskar översta bilden, så fin!
    Det är så roligt med snön, men nog kan det vara otäckt att köra bil i snövädret. Jag körde från Örebro och hem idag i fullt snöfall och nog är det läskigt.
    Må så gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker stjärna, snö och bilkörning är inte heller min grej, snö vill jag gärna ha om den bara hade velat ligga stilla det gör det tyvärr väldigt sällan här på sydkusten. Men nog lyser det upp lite i vintermörkret. Kram till dig

    SvaraRadera
  13. Jaa nu har vi vitt och vackertvi med :)
    Visst ger det julstämning och blir så ljust och rent :)
    Vilken mysig julstjärna du har...underbar!
    Ha det fortsatt gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  14. Förstår precis hur du känner! Är inte alls road av att köra på snöiga vintervägar :-(

    Kram

    SvaraRadera
  15. Ja visst är det vackert med lite vitt på marken, älskar också ljuset som kommer med den..:-)

    Såå fint med stjärnan!

    Förstår dig helt & hållet angående bilkörningen, gillar inte det jag heller.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  16. Åhhh vilken fin stjärna. Ja hemskt med hala körbanor : ( Själv söker jag nytt jobb för fulla muggar. Hoppas de jag sökt börjar höra av sig snart?! 1.5 vecka kvar av nuvarande anställning!!! kram Sofia

    SvaraRadera
  17. Håller med om att det är fint med snö och en vit jul vill man ju ha =D

    SvaraRadera