torsdag 13 november 2014

GODNATT






Vi har en svensk tevekanal så nu har vi uppdaterat oss genom att titta på Rapport, man är verkligen inte så avskärmad hemifrån nu för tiden när man är på semester. Jag kommer ihåg när jag och min man var på Cypern för ca 20 år sedan då lyxade vi till det och köpte Aftonbladet en dag och fick läsa om "Tobleroneaffären" som hade inträffat hemma i Sverige flera dagar tidigare och inte hade det gjort något om vi hade missat det direkt, man kanske borde vara lite mer avskärmad och släppa Sverige när man är på semester.

Nu är det läggdags här och jag är full sprejad med Thailändsk myggspray (den svenska fungerade inte alls) och det är dags att krypa ner i den stenhårda men fina sängen. Mamma får inte ett enda bett och jag har säkert fyrtio stycken, så irriterande.



Godnatt!




9 kommentarer:

  1. ja tänk vad avskärmad man va då! Själv satt jag år ut och år in i ett baksäte till Spanien med min lillebror UTAN ipad...
    thailändsk myggsalva gör susen, myggor älskar mig med!

    ha en fortsatt trevlig semester
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. haha ja det var tider det, då man köpte en två dagar gammal kvällstidning för hutlösa pengar! Minns att jag och mamma gjorde det på Mallis, njut av er resa finis! Hoppas myggsprayen hjälpte! kram din vän Sofia

    SvaraRadera
  3. Viss skillnad på tekniken är det allt! På gott och ont!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Väldigt vackert i allafall!!
    Jag hade noll sverigekontakt när jag var på Sicilien...jo vädret kollade jag faktiskt :-)
    Jag såg här nerkom att det är såååå billigt! Härligt att det finns någonstans där det fortfarande är så!!

    Ha det supersköööönt!

    SvaraRadera
  5. Taskig fördelning av myggbetten tycker jag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Så irriterande och jobbigt med myggbett. Hoppas de inte stör dig alltför mycket. Kram.

    SvaraRadera
  7. Jädrans härlig säng, men myggen kan jag förstå att de är hemska :/.
    Jag tror inte att det har hänt så mycket här i världen som du missar när du ligger i solen och har det bra :).
    KRAM

    SvaraRadera
  8. jaa njut av semestern och glöm Sverige för ett litet tag ;))....hoppas ni har trevligt...och det tror jag nog;))
    Ha det gott!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  9. Kommer du inte hem snart ; ) saknar dig :( hihi njut av din semester bara jag som är ego ;) kramar från Hjo Sofia see you!

    SvaraRadera