måndag 14 februari 2011

ALLA HJÄRTANS DAG



Ett fång med rosor i en härlig färg som jag köpte till mig själv i helgen.



Stor kram till er idag och även alla andra dagar för den delen!

Jag är inte så överförtjust i såna här kommersiella dagar men ändå hakar jag på till en viss del och skickade faktiskt choklad till en vän. Det är förstås roligt att få blommor och andra presenter men det kan bli rätt påtvingat också så jag banar vägen för lite mer spontanitet hos alla. Får man blommor eller uppskattning på annat sätt andra dagar på året är det väl okej att få blommor även på alla hjärtans dag men dyker det bara upp en blombukett just denna dag så tycker jag det verkar rätt trist.



Kön ringlar sig lång utanför blomsteraffären inte värt att chansa och komma hem tomhänt en sån här dag.



Några meter från blomsteraffären firas alla hjärtans dag på ett helt annat sätt, otroligt sorligt att se.




Här hemma på vardagsrumsbordet står en stor och fin bukett som min man hade med sig hem igår.



......även dessa söta blommor hade maken med sig.


Gulligt va?.....men jag kan avslöja att det var utställningsblommor från en mässa han stått på i helgen så nu var det inte alls så "alla hjärtansdag romantiskt" som ni tror men lika glad är jag för blommorna och jag har fått så mycket smycken, resor och presenter spontant genom åren så jag överlever nog denna dag.

Usch det känns som det blev ett lite pessimistiskt inlägg en sån här positiv dag.

Nej, pussa nu på alla era nära och kära och ha en riktigt mysig alla hjärtanes kväll för det ska jag ha!

1 kommentar:

  1. Mitt i prick där..min man hade också kunnat komma hem med en bukett som blivit över någonstans. Inte för att han är snål utan för att det vore synd att slänga dem..just en dag som denna.
    Du var inte alls någon dysterkvist, tycker jag..men sen kan jag ju ha lite torr humor också..

    Nu måste jag sova annars slutar jag aldrig,
    KRAM Tina

    SvaraRadera