söndag 9 september 2012

HEMMA HOS ZELMA DEL III

Kvällen på stan avslutades här. Japp det är restaurang Kungsholmen som bytt skepnad.


Go'kväll!


Lite mysigt har det varit att få leka "storstadsbo" en helg. Bo i lägenhet och ha nära till tunnelbanan ja nära till allt faktiskt. Ikväll blev det först bio, Hamilton i Rigolettos nya VIP salong med stora feta skinnfåtöljer. Filmen var väl sådär så det blev en liten "eftermiddagsnap" för mig i de sköna stolarna. 



 
Ombonat med lantligt charm på Italienska Trattorian.



 
De har en egen jättegod olivolja som man säkert får köpa med sig hem men jag glömde att fråga.




 Citronmoussefyllda mandelstrutar till efterrätt. Mums!



Förresten så var Henrik Schyffert på Trattorian också, vi hänger lite på samma ställen han och jag, i alla fall idag ;)


God natt!

2 kommentarer:

  1. Den där desserten skulle jag vilja ha, smask!

    kram

    SvaraRadera
  2. Du är för rolig du. Vilka sköna inlägg eller ska jag kalla dem hemma hos reportage. Fast det kanske jag aldrig får svar på ifall hon tagit livet av dig?!
    Men du kan ju försöka övertala henne innan och säga att jag gillar hennes garderob, den är mycket välorganiserad och snygg, den inspirerar mig till att ordna min egna. Klart den måste vara organiserad med så många par strumpbyxor ;)
    Jag tänkte på en anna sak och det är Henrik. Du har aldrig tänkt på att han kanske tror att du förföljer honom. Jag bara tänker så där så att du inte går på fler ställen där han hänger, ja du fattar !!! ;)
    Den där deserten ser helt fantastiskt god ut.
    Ha en härlig start på vecka!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera