söndag 9 september 2012

LITE HUSLIGHETER





Hej!

Borta bra men hemma bäst och här hemma har vi spenderat dagen utomhus i det fina vädret. Min man har klippt gräsmattan och jag har skördat tomater, äpplen och basilika.




Alla gröna tomater har fått komma in i värmen, så nu hoppas jag att de ska mogna någon gång.




Att skörda äpplena var väl kanske inte det mest ansträngande med tanke på kvantiteten men det räcker nog till några muffins eller en paj i alla fall.




Min stora fina basilikaplanta.......




.....har nu blivit helt sönderhackad.




Det här fryser jag in så har vi basilika till köttfärssåsen ett tag till.




Hoppas ni också haft en skön söndag med soligt väder!

KRAM


10 kommentarer:

  1. Gahhh vad mycket smaskens finis. Blir så sugen att Åka till Stockholm efter dina äventyr där i helgen. Jag är ju nästan aldrig där för tillfället HJÄLP jag börjar bli en lantis ; ) puss o kram din bloggvän alltid i Hjo! Soffan!

    SvaraRadera
  2. Uuuuuuuuuuuuunderbara bilder!!! Och så bra att ha basilika, härligt att kunna ta tillvara på det man odlat:))

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. OJ oj oj så härligt! Vad läckert, vilka bilder!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Fina bilder och vilken härlig söndag kram Diana

    SvaraRadera
  5. Egen skörd är inte dumt, jag måste ta hand om mina äpplen. De ligger snart i backen annars..

    Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  6. Bra med egen skörd! Men din basilikaplanta, går inte det att ha inne?

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Ja det var lite skillnad på din och min äppelskörd men du har bra mycket mer tomater och basilika än vad jag har... :)
    Hur som helst är det en härlig känsla att ta tillvara av sin skörd och dessutom är det ju himla gott!

    /Jenny

    SvaraRadera
  8. Egen skörd är det bästa! Hade tänkt plocka lite äpplen och göra en paj, men jag hinner inte i kväll. Får göra ett nytt försök i morgon:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Ohh hoppas att ni får tomater då, jag hade tomatplantor i år, men det vart aldrig några tomater på, så de trivdes nog inte på vår balkong =(

    Ja haha nästan fel att börja kolla på det, för eg är det inget att ha =D

    Kul att du kikade intill mig
    ha det gott

    SvaraRadera
  10. det där såg riktigt härligt ut! =)
    sv: roligt att du kikar in! ja det var en underbar dag =) förstår att du blir nyfiken! det kommer upp ett inlägg om det snart ;)

    SvaraRadera