torsdag 6 september 2012

LUSTIGT MED LADUREE




Fina Laduree butiken på Grev Turegatan med alla sina pastelliga macarons.

Godkväll!

När vi var i Paris i våras så var ett besök i en Laduree butik ett absolut måste. Nu går jag förbi den här butiken minst två gånger om dagen, den ligger precis utanför mitt kontor och jag har aldrig ens varit in i den. Visst är det väl lustigt att det som finns så nära helt plötsligt inte alls är så intressant och spännande längre.



Lite höstkänsla här hemma med röd-orangea Glamini och i bakgrunden Malin som äter frukost.




Det blev en fika idag också innan baletten fast jag utmanade inte ödet helt och hållet utan satte larm på mobilen ifall vi skulle drömma oss bort och glömma tiden.
.



Uppvärmning innan lektionen och kolla in K's ankfötter, det hade i och för sig varit en snygg första position om hon hade haft hälarna mot varandra......och som jag sagt fler gånger förr  - ni anar inte hur ont jag har i fötterna och benen nu så straxt blir det en dusch och sen pladask i säng.

Ha en skön kväll och i morgon är det redan fredag jag tycker den här veckan har gått jättefort - så himla skönt!


KRAM


Ps .....och vet ni vem som ringde på dörren igår kväll då?  Jo en liten kille som sålde jultidningar - vem orkar höra ordet jul nu, inte jag i alla fall. Ändå beställde jag en låda skumtomtar, hoppas de inte levererar den i oktober. Ds




3 kommentarer:

  1. Fniss det är väl snart jul så snabbt som dagarna går...kram Diana

    SvaraRadera
  2. Åhhh va gott de ser ut fast så goda är dom egentligen inte iallafall inte dom jag smakat, ganska söta va?

    Ha en bra fredag! kram

    SvaraRadera
  3. Nej men inte jul ännu - jag håller fast vid sensommaren :)

    SvaraRadera