måndag 7 april 2014

ETT HÅL I VÄGGEN





Hejsan, 

Ja ett hål i väggen behöver inte alls vara så tokigt. Det kan t.e.x. vara en restaurang som den ovan vi hittade på Phi Phi öarna i Thailand för några år sedan. Närmare bestämt tre år sedan usch vad tiden går fort och jag vill tillbaka men det är så mycket man vill hela tiden. Väggarna var fulla med brev och teckningar som gästerna gjort och golven var helt trasiga men vad spelade det för roll, huvudsaken var att maten smakade bra och det gjorde den ju i stort sett alltid i det där landet.




Nu finns det ju andra hål i väggen också som detta i vår trapp och tyvärr kommer det inte ut någon smarrig thaimat ur det hålet för då hade det gärna fått varit kvar. Det blir lätt så här när man flyttar möbler upp och ner och det är tungt och trångt om plats. Så nu sitter jag här och letar bland gamla bygg papper och försöker hitta den 10-åriga färgkoden så vi kan laga och måla om väggen. Egentligen borde hela allrummet på övervåningen målas om efter alla dessa år men jag orkar inte och så länge vi har klöskatten Panga i huset känns det bara onödigt så det får bli en vägg i taget, undrar hur snyggt det blir egentligen!?! 


Nu ska jag leta vidare annars kanske jag kan ringa Trivselhus hus i morgon de har säkert ett evighetsarkiv.



Kram

6 kommentarer:

  1. Så bra att ditt jullov tog slut tycker jag :-)
    Hmmm vette 17 om jag hade tyckt det var gott med rinnande Thaimat, så hoppas du hittar rätt färgkod! Inget du kan hänga över för att täcka hålet ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Nämen hej igen!

    Haha, ja det hade ju varit nåt. Tänk att få thaimat ur ett hål i väggen hemma. Smidigt.

    Snart ses vi, som sagt, någon kan väl komma med några datum.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Aj då! Inte bra med hål i väggen... Hoppas du får tag i färgkoden, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka! :)
    Om du inte hittar färgkoden kan du ju alltid hänga en tavla där!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Men hej - välkommen tillbaka! Jag trodde att du inte bloggade längre. Kul där med hålen i väggen :) Eller inte, det hemma...

    SvaraRadera
  6. Såg på en annan blogg att du var tillbaka...välkommen;)....jaa det är inte alla som har så långt jullov, hahaha....hoppas våren har kommit till er också....du vet, julen varar in till påska, hehe.....ha det gott!
    Kramis bia

    SvaraRadera